خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر شهر ری:

وزارت بهداشت پاسخگوی به قهقرا رفتن نظام درمان باشد/ دولت بدهی تامین اجتماعی را بپردازد

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۲۲۱

یک فعال صنفی کارگری می‌گوید وزارت بهداشت باید به جای تلاش برای دست‌اندازی به منابع درمانی سازمان تامین اجتماعی، پاسخگوی چرایی به قهقرا رفتن نظام درمانی کشور باشد.

«علی ترکاشوند»  دبیر خانه کارگر شهر ری در گفتگو با ایلنا، اظهار داشـت: منابع درمان کارگران باید در سازمان تامین اجتماعی بماند و هیچ نهادی یا وزارتخانه‌ای حق دست اندازی یا ارائه نظر در خصوص نحوه هزینه کرد آن را ندارد.

ترکاشوند با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی یک نهاد عمومی غیر دولتی است، گفت: بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی به خوبی می‌دانند که منابع درمانشان در کجا هزینه شده است و اگر هم قرار بر پاسخگویی باشد سازمان باید به بیمه شدگانش پاسخگو باشد.

دبیر خانه کارگر شهری ری با تاکید بر اینکه دخالت در نحوه هزینه کرد منابع درمان در سازمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت ارتباطی ندارد، گفت: وزارت بهداشت خود باید پاسخگوی این باشد که چرا نظام درمان کشور را به قهقرا برده است و هزینه‌های درمان را با اجرای غلط طرح تحول سلامت افزایش داده است.

وی با اشاره به بدهی بیش از 100 هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی، تصریح کرد: دولت به جای حمایت از ادعاهای واهی وزارت بهداشت در خصوص بخش درمان سازمان، طلب سازمان را پس دهد چرا که هم اکنون تامین اجتماعی در پرداخت  مستمری بازنشستگان  خود مشکل دارد.

وی در پایان افزود: محروم ترین اقشار جامعه تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند اما دولت گذشته بدون در نظر گرفتن این موضوع مهم با همسویی مجلس بیشتر هزینه‌ها را بر روی دوش سازمان تامین اجتماعی گذاشت و این هم نتیجه دخالت دولت در اداره سازمان تامین اجتماعی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز