خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور مطرح کرد؛

حل مشکلات کارگری در اولویت دستگاه قضایی

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۰۱۱

دادستان کل کشور اعلام کرد، حل مشکلات کارگری و اقتصادی در نقاط مختلف کشور، از برنامه های اولویت دار دستگاه قضایی به خصوص حوزه های دادسراهای مراکز استان ها است.

به گزارش ایلنا،«حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری» روز شنبه در آیین معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک در محل فرهنگسرای شهر اراک، اظهار داشت: دادگستری کل استان مرکزی به خصوص دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک باید رسیدگی به امور واحدهای تولیدی که از واگذاری غیراصولی اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی خسران دیده اند را در دستور کار خود قرار داده و چنانچه تخلفی صورت گرفته باشد با سلاح قانون و با جدیت هر چه تمامتر با متخلفان برخورد کنند.

وی افزود: بسیاری از شرکت ها و کارخانه های تولیدی شهرستان اراک بدون برنامه اصولی و ضوابط قانونی به افراد غیر صنعتی واگذار شده که مشکلات بسیاری را برای جامعه کارگری به وجود آورده است.

دادستان کل کشور بیان کرد: دادگستری کل استان و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک باید با بازدیدهای سرزده فعالیت حوزه تولید و صنعت را به ویژه در واحدهای تولیدی دولتی که به بخش خصوصی واگذار شده زیر نظر بگیرند و تمام قوا از حقوق مردم و کارگران دفاع کنند.

وی ادامه داد: چنانچه مشکلات اقتصادی و کارگری صنایع استان مرکزی در داخل استان رفع نشود، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک با استفاده از اختیارات قانونی می تواند مراتب را از طریق معاونت اقتصادی، به دادستانی کل کشور ارجاع دهد تا برای حل مشکلات این بخش در جایگاه ملی تصمیم سازی شود.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری بیان کرد: دادستان به عنوان مرجعی قضایی اختیارات متعددی در راستای احقاق حقوق عامه مردم و ایجاد امنیت دارد که باید بجا و هدفمند از آن در راستای جلوگیری از پایمال شدن حقوق مردم استفاده کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز