خبرگزاری کار ایران

اضافه‌شدن کارگاههای فعال خدماتی به طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۵۴۷

مدیر کل درآمد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی گفت: کارگاههای فعال خدماتی به مشمولان طرح بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب افزوده شدند.

به گزارش ایلنا، مدیر کل درآمد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تعداد کارفرمایان بیشتری به خصوص کارفرمایان بخش خدمات متقاضی بهره مندی از طرح بخشودگی کارفرمایان خوش حساب در مرحله اول این طرح بودند، گفت: از این رو سازمان تامین اجتماعی دردی ماه مجدداً این طرح را به دولت پیشنهاد داد، در هئیت وزیران تصویب و سپس به تمامی واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ شد.

مهرداد قریب در ادامه این مطلب افزود: طرح بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب در خردادماه امسال (مرحله اول) نیز با هدف حمایت از کارگاههای تولیدی، صنعتی و معدنی به مدت ٣ماه اجرا شد.

وی با اشاره به اجرای تسهیلات بیشتر و افزایش کارگاههای مشمول طرح بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب در مرحله دوم از سوی سازمان تامین اجتماعی گفت: کارگاههای فعال تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی تحت پوشش تامین اجتماعی مشمول استفاده از این طرح هستند.

قریب با اشاره به شرایط برخورداری از مزایای این طرح گفت: کارفرمایان خوش حسابی که بر اثر حوادث غیرارادی مانند آنچه که در حادثه ساختمان پلاسکو رخ داد، سیل، زلزله، تحریم و نوسانات ارزی موفق به پرداخت حق بیمه کارکنان در موعد مقرر نشدند، می توانند برای ارائه درخواست به شعب این سازمان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه رونق اشتغال و تولید ملی از اهداف سازمان تامین اجتماعی است، اظهار داشت: با بهبود تولید ملی، به تبع آن میزان ورودی و خروجی این سازمان نیز تنظیم می شود و این سازمان با وصول منابع بیشتر می تواند خدمات خود را ارتقا دهد.

قریب با بیان اینکه پذیرش دلایل ابرازی(خشکسالی، سیل، زلزله، تحریم) نیاز به تایید مراجع ذی صلاح برای برخورداری از طرح بخشودگی جرام بیمه ای کارفرمایان دارد، افزود: کارفرمایان پس از ارائه درخواست استفاده از این طرح و تایید سازمان تامین اجتماعی، باید تایید دلایل ابرازی را از مراجع ذی صلاح مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت، استانداری، فرمانداری یا بخشداری اخذ  و به این سازمان ارائه کنند.

وی در ادامه به توضیح خوش حسابی به عنوان یکی دیگر از شرایط بهره مندی از طرح بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب پرداخت و گفت: کارفرمایان قبل از ارائه درخواست استفاده از این طرح، ظرف ١٨ ماه باید ٤ماه لیست حق بیمه را به موقع ارسال و پرداخت کرده باشد .

قریب اظهار داشت: در مرحله اول اجرای این طرح بیش از ٦٠هزار کارفرما متقاضی شدند و در حال حاضر با احتساب کارگاههای خدماتی که مشمول این طرح شدند، کارفرمایان بیشتری می توانند از مزایای آن استفاده کنند.

مدیر کل درآمد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی گفت: کارفرمایانی که یکجا بدهی خود را پرداخت یا در طول ١٢ماه تقسیط کنند از ١٠٠درصد بخشودگی جرائم برخوردار می شوند.

وی ادامه داد: در صورتی که کارفرمایان در ١٨قسط بدهی خود را پرداخت کنند از ٨٥درصد بخشودگی ، با انتخاب ٢٤قسط از ٧٥درصد بخشودگی بهره مند می شوند.

وی افزود: کارفرمایانی که در ٣٠ یا ٣٦ماه بدهی خود را تقسیط کنند از بخشودگی ٦٠ و ٥٠درصدی برخوردار می شوند.

قریب با بیان اینکه کارفرمایان از شرکای اجتماعی سازمان تامین اجتماعی هستند، گفت: این سازمان اقدامات مهمی در حوزه تولیدکنندگان انجام داده است که یکی از آنها طرح بخشودگی جرائم بیمه ای است.

وی به ارسال و پرداخت الکترونیکی لیست حق بیمه، بازرسی و ابلاغ مطالبات به صورت الکترونیکی به عنوان خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: بیش از ٥٠درصد ابلاغ مطالبات کارفرمایان غیرحضوری انجام می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز