خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین مطرح کرد؛

افزایش یک شبه مزد به درد کارگران نمی‌خورد/ پُر کردن شکاف مزد و درآمد خواسته مزدبگیران

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۶۲۱

دبیر خانه کارگر قزوین معتقد است افزایش آنی و یک‌شبه مزد کارگران نمی‌توان شکاف ایجاد شده بین مزد و هزینه‌های زندگی را پُرکند و دولت باید نظام هماهنگی و منسجمی را برای ترمیم مزدی تمامی کارمندان و کارگران شاغل و بازنشسته اتخاذ کند.

«عید علی کریمی » به خبرنگار ایلنا گفت: به دلیل افزایش نامتناسب مزد و تورم، شکاف عمیقی در اقتصاد خانواده‌های کارگری به وجود آمده است و برای همین افزایش آنی و یک‌شبه افزایش دستمزد نمی‌تواند جبران کننده عقب‌ماندگی فاصله‌ای که در سال‌های گذشته به تدریج ایجاد شده است باشد.

این فعال کارگری پیشنهاد داد که برای جبران قدرت خرید از دست رفته کارگران، کارمندان و بازنشستگان یک برنامه زمانی هماهنگ چند ساله به اجرا درآید.

او با یادآوری این مطلب که  شکاف مزدی ایجاد شده دو سوم سفره کارگران وبازنشستگان تامین اجتماعی را خالی کرده است گفت: عدم اجرای طرح همسان سازی حقوق ودستمزد جفایی بزرگ در حق مستمری بگیران  وشاغلین سازمان تامین اجتماعی است.

کریمی  تاکید کرد ؛جامعه کارگری انتظار دارد تا در جلسات تعیین مزد امسال شورای عالی کار، راه‌کاری موثر برای ترمیم قدرت اقتصادی آن‌ها اندیشیده کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز