خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر شهر ری:

کارگران درخصوص دستمزد 96 فقط خواهان اجرای قانون هستند

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۰۵۷

دبیر خانه کارگر شهر ری می‌گوید مزد 96 بدون درنظر گرفتن تورم واقعی و ارزیابی کامل هزینه‌های سبد معیشت مبنایی نخواهد داشت از این رو باید سازها را کوک کرد و آماده بود.

«علی ترکاشوند» دبیر خانه کارگر شهر ری در گفتگو با ایلنا، با اعلام این مطلب، اظهار داشت: مزد 96 تنها با اجرای کامل تبصره 1 و 2 ماده 41 رضایتبخش خواهد بود و جامعه 11 میلیون نفری کارگران کشور نیز  تنها خواهان اجرای قانون هستند.

ترکاشوند افزود: براساس تبصره 1 و 2 ماده 41 قانون کار مزد باید براساس تورم و هزینه‌های سبد معیشت تعیین شود از این رو باید سازها را کوک کرد و منتظر ماند.

وی با بیان اینکه هیچ چیزی بالاتر از اجرای قانون نیست، افزود: مبانی مذاکرات مزدی 96 سبد معیشت است و گروه کارگری در این خصوص به خوبی در حال مذاکره و چانه‌زنی است تا حقی از کارگران ضایع نشود.

 دبیر خانه کارگر شهر ری تصریح کرد: هزینه‌های سبد معیشت خانوارهای کارگری به اندازه‌ای بالا رفته است که خواسته‌هایمان درخصوص بهبود شرایط معیشتی زیاده‌خواهی ارزیابی می‌شود.

دبیر خانه کارگر شهر ری درخصوص انتقاداتی که توسط گروه کارفرمایی و دولت درمورد بالا بودن سهم مزد در هزینه‌های تولید مطرح می‌شود، گفت: سهم دستمزد در هزینه‌های تولید حدودا بین 5 تا 10 درصد است که البته بسیاری از کارفرمایان به بهانه رکود دستمزد کارگران را چند چند ماه پرداخت می‌کنند.

ترکاشوند افزود: کارگران موتور محرکه تولید هستند و حیات آنها به دستمزد‌های عادلانه بستگی دارد و مزد 96 شروع خوبی برای به حرکت درآوردن این موتور انسانی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز