خبرگزاری کار ایران

جمعی از تاکسیرانان تهرانی با حضور در ایلنا:

جناب شهردار، مبلمان شهری را از جیب رانندگان تاکسی تغییر ندهید

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۰۳۷

تاکسیرانان فرودگاهی تهران از عملکرد شرکت‌های خصوصی و فشار بر رانندگان ناراضیند.

چهارشنه هفته گذشته، حدود صد نفر از رانندگان فرودگاهی تهران برای اعتراض به سازمان تاکسیرانی رفتند تا مشکلات و مطالبات خود را با مسئولان این سازمان در میان بگذارند.

تعدادی از این رانندگان پس از خاتمه این اعتراض صنفی که به گفته خودشان تا حدودی موفقیت‌آمیز بوده‌است، به خبرگزاری ایلنا آمدند و مشکلات خود را برای طرح در این رسانه مطرح کردند.

رانندگان فرودگاههای تهران می‌گویند سازمان تاکسیرانی تهران آنطور که باید بر عملکرد شرکت‌های خصوصی نظارت ندارد؛ شرکت‌ها رانندگان را به انحاء مختلف تحت فشار قرار می‌دهند و هر روز شرایط کاری را سخت‌تر می‌کنند.

این رانندگان می‌خواهند که سازمان تاکسیرانی پیگیر مطالباتشان باشد. از قضا در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی فقط اتوموبیل‌های خاص خارجی می‌توانند کار کنند؛ رئیس شهرک فرودگاهی حتی به ماشین های ساخت سایپا هم اجازه فعالیت نمی‌دهد و تاکسی‌هایی که مورد نظر این سازمان است، 90 میلیون تومان وام با بهره بالای بیست درصد برای رانندگان خرج برمی‌دارد و پرداخت اقساط چنین وامی برای رانندگان تاکسی آسان نیست، رانندگان می‌گویند پرداخت این وام غیرممکن است.

رانندگان می‌گویند این شرکت‌های خصوصی خودشان تاکسی ندارند؛ اتومبیل وارد می‌کنند و با وام‌های سنگین و به صورت اجاره به شرط تملیک به رانندگان تحمیل می‌کنند. مشکل دیگر این رانندگان تفکیک حوزه کاری دو فرودگاه تهران است، که رانندگان شاغل در یک فرودگاه نمی‌توانند در دیگری کار کنند.

رانندگان تاکسی‌های فرودگاهی تهران می‌گویند: تاکسی‌های واگذاری باید متناسب با شرایط مالی رانندگان باشد؛ چرا شرکت‌ها از جیب راننده‌ها سود کلان به جیب بزنند و سفره راننده‌ها سال به سال خالی‌تر باشد.

یکی از راننده ها خطاب به شهردار تهران می‌گوید: لطفا در سیاست‌ها تجدیدنظر کنید و مبلمان شهری را از جیب رانندگان تاکسی تغییر ندهید.

رانندگان از تجمع چهارشنبه راضیند؛ گویا قرار شده شرکت‌ها تا اردیبهشت ماه به رانندگان فرصت تصمیم‌گیری بدهند؛ رانندگان می‌گویند از این شاخه به آن شاخه فرج است؛ شاید در این مدت اتفاق مثبتی بیفتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز