خبرگزاری کار ایران

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم:

در حادثه متروی قم پیمانکار مقصر است/ شهرداری فقط توضیح می‌خواهد

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۶۷۷

یک مقام مسئول در شهرداری قم می‌گوید از آنجا که این پروژه به پیمانکار واگذار شده، خود پیمانکار مسئول اصلی است و شهرداری فقط از مسئولان شرکت پیمانکاری توضیح می‌خواهند.

علیرضا قاری‌قرآن (معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم) در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با حادثه ریزش مترو قم اظهار داشت: دلیل اصلی بروز حادثه در دست بررسی است اما باید گفت این حادثه، یک حادثه درون کارگاهی بوده و مسئولیت‌ها مرتبط با این کارگاه نیز کاملا به پیمانکار واگذار شده‌بود.

وی با تاکید بر این که به علت برون سپاری، قاعدتا پیمانکار مربوطه و مشاوران آن در مورد حادثه مسئولیت دارند؛ افزود: شهرداری قرارداد طراحی و ساخت ایستگاه مترو را به پیمانکار سپرده و در نتیجه طبق قرارداد، مسئولیت حفاظت و ایمنی کارگران برعهده همین پیمانکار است.

این مقام مسئول که درعین حال، سرپرست سازمان قطار شهری قم نیز هست، در پاسخ به این سوال که شهرداری تهران در مقام کارفرمای مادر چه مسئولیتی بر عهده دارد و در این حادثه، چه نقشی برعهده این نهاد است، گفت: شهرداری فقط از پیمانکار مربوطه توضیح می خواهد و این توضیحات را به مقامات ذیصلاح منتقل خواهد کرد.

قاری قرآن در پایان با بیان این که علت حادثه در دست کارشناسی است، تصریح کرد: بازرسان اداره کار در محل حادثه حاضر شده‌اند و صورت جلسه تهیه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز