خبرگزاری کار ایران

ریزش تونل مترو در قم دو کشته به‌جا گذاشت/پایان عملیاتِ امداد و ادامهِ آواربرداری+عکس‌‌ها

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۷۷۸

ریزش تونل مترو در ایستگاه ولیعصر قم تاکنون یک کشته به جای گذاشته است. جستجوها برای یافتن محبوس‌شده آخر هنوز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حوالی حدود ساعت 12 ظهر، تونل مترو در ایستگاه ولیعصر قم فروریخت.

شاهدان عینی می‌گویند سه کارگر در این حادثه زیر آوار مانده‌اند. از قرار معلوم، سگ‌های زنده‌یاب هلال‌احمر وارد عمل شده و هم اکنون در محل حادثه به دنبال نجات محبوسان هستند.

ریزش تونل مترو در قم دو کشته به‌جا گذاشت/پایان عملیاتِ امداد و ادامهِ آواربرداری+عکس‌‌ها

۱۳:۲۰ /تیم امداد اعزام شد

مدیرکل روابط عمومی شهرداری قم نیز در گفتگو با خبرنگار ایلنا از اعزام تیمی به منظور بررسی حادثه خبر داده است.

به گفته این مقام مسئول در شهرداری قم؛ دیواره تونل A در ایستگاه ولیعصر قم ریزش کرده است. تیم امداد نیز در حال حاضر به محل اعزام شده اما هنوز از تعداد مصدومان و زیرآوارمانندگان خبری در دست نیست.

۱۳:۴۰ /لزوم پرهیز از انتشار شایعات

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر لزوم پرهیز از انتشار شایعات درخصوص حادثه ریزش دیواره کارگاه مترو در میدان ولیعصر گفت: در شرایط کنونی طلاعات دقیقی از مصدومان حادثه نمی‌توان داد.

عباس ذاکریان اظهار کرد: در میدان ولیعصر و محل خروج دستگاه تی بی ام بخشی از دیواره ریزش داشته که بلافاصله نیروهای آتش‌نشانی مستقر شدند و مشغول برداشت خاک و ایمن‌سازی محیط هستند.

وی با تاکید بر اینکه تا پایان عملیات آواربرداری و ایمن‌سازی محیط هیچ اطلاعات دقیقی از مصدومان حادثه نمی‌توان داد، گفت: منتظر هستیم تا عملیات ایمن‌سازی نیروهای آتش‌نشانی با استفاده از تجهیزات مستقر در محل پایان یافته و سپس اطلاعات دقیق از آسیب‌دیدگان اعلام کنیم.

وی بر ضرورت پرهیز از هرگونه انتشار شایعات و اطلاعات تایید نشده درخصوص این حادثه تاکید کرد و گفت: نیروهای آتش‌نشانی و هلال احمر با تعدادی از سگ‌های زنده‌یاب در محل مستقر هستند و به محض پایان عملیات در صورت وجود آسیب‌دیدگان امدادرسانی خواهند کرد.

۱۳:۴۵ /نجات یکی از محبوس‌شدگان

مدیرکل روابط عمومی اورژانس قم در گفتگو با خبرنگار ایلنا از نجات یک نفر از محبوس‌شدگان در زیر آوار خبر داد و گفت: یک نفر از مصدومان دقایقی پیش از زیر آوار خارج شد. این مصدوم از کارگران مترو بوده است.

به گفته وی؛ دو نفر از امدادگران نیز در حین امداد و نجات مصدوم شده‌اند که به بیمارستان منتقل شدند.

۱۴:۰۳ /ممکن است کارگران بیشتری زیر آوار مانده باشند

یک مقام مسئول در آتش‌نشانی قم در گفتگو با ایلنا؛ با تایید خروج یک مصدوم از زیر آوار گفت: تعداد مصدومان احتمالی و زیرآوارماندگان هنوز مشخص نیست.

وی افزود: ممکن است کارگران بیشتری زیر آوار مانده باشند. همه نیروهای امداد هم‌اکنون در محل حضور دارند. امیدواریم تا عصر به نتیجه برسیم.

۱۴:۱۵ /انتقال دستگاه‌های زنده‌یاب به محل حادثه/۴ نفر زیر آوار محبوس‌اند

شاهین فتحی (معاون عملیات سازمان امداد و نجات کشور) نیز درباره این حادثه به خبرنگار ما گفت: حادثه دقیقا ساعت ۱۱:۲۰ صبح رخ داده است. احتمال می‌دهیم سه الی چهار نفر زیر آوار محبوس مانده باشند. یکی از محبوسان زنده از زیر آوار خارج و به بیمارستان منتقل شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد حال عمومی او خوب است.

به گفته فتحی؛ درحال حاضر یک تیم سگ زنده‌یاب از استان قم و یک تیم سگ زنده‌یاب از استان مرکزی شامل دو قلاه سگ به همراه مربیان خود؛ در محل حضور یافته‌اند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات کشور همچنین گفت: ۱۵ نفر تیم عملیاتی امداد و نجات در محل حادثه حضور دارند. در حال حاضر دستگاه‌های بیورادار (زنده‌یاب) نیز به محل حادثه اعزام شده‌اند.

۱۴:۵۹ /دو کارگر زیر آوار هستند

سیدرضا طباطبایی (مدیرکل روابط عمومی استانداری استان قم) به ایلنا گفت: دو نفر از کارگران شاغل در مترو زیر آوار هستند. حال مصدوم حادثه و دو نفر امدادگر مصدوم نیز مساعد است.

وی ادامه داد: معاونت عمرانی و مدیریت بحران استانداری قم مسئول بررسی حادثه هستند. درحال حاضر ماشین‌ها درحال خاکبرداری هستند اما هنوز علت قطعی حادثه مشخص نیست. احتمالا در یکی دو روز آینده مشخص می‌شود.

۱۵:۱۰ /شش امدادگر مصدوم شده‌اند/آواربرداری ادامه داد

حمیدرضا عابدی خرسند در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در قم؛ با اشاره به حادثه ریزش دیواره تونل متروی قم در محل میدان ولیعصر(عج) این شهر گفت: تاکنون شش نفر از نیروهای امداد و نجات که برای نجات افرادی که احتمالا در زیر آوار مانده‌اند؛ به کمک آنها شتافته بودند؛ مصدوم شده‌اند که همه آنها اگرچه به بیمارستان منتقل شدند؛ اما درمان جزیی روی هریک از آنها انجام شده است.

وی افزود: همچنین یک کارگر مترو به بیمارستان نیکویی قم منتقل شده و در حال حاضر تحت مداوا قرار دارد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قم درخصوص علت وقوع این حادثه نیز گفت: علت حادثه هنوز مشخص نیست و بررسی لازم برای آن در حال انجام است.

براساس مشاهدات خبرنگار ایلنا در قم؛ درحال حاضر نیروهای مختلف امداد و نجات ازجمله آتش‌نشانی، اروژانس و نیروهای نظامی و انتظامی در محل حادثه حضور دارند. ماشین‌های حمل آوار شهرداری قم نیز درحال مشغول آواربرداری هستند و نیروهای آتش‌نشانی ماشین‌ها را هدایت می‌کنند.

رضا سیار (فرماندار قم) نیز درحال حاضر در محل حادثه حضور یافته و از نزدیک در جریان رسیدگی به وضعیت حادثه قرار گرفته است.

سیدمترضی صفائیان‌نژاد (شهردار قم) نیز ساعتی پیش به محل حادثه آمد و از نزدیک در جریان امور قرار گرفت.

۱۵:۲۵ /ظاهرا دو کارگر زیر آوارند

مهدی فراهانی (معاون اورژانس قم) به ایلنا گفت: حال عمومی مصدومان منتقل شده به بیمارستان مساعد است.

فراهانی گفت: یکی از کارگران که در زیر آوار مانده‌بود در دقایق اولیه بروز حادثه بیرون آورده شد، درحال حاضر ظاهرا فقط دو کارگر زیر آوار مانده‌اند.

وی افزود: به جز یک نفر، دیگر مصدومان از پرسنل مترو قم بوده‌اند که با سه دستگاه آمبولانس به بیمارستان منتقل شده‌اند و حال عمومی همه آنها مساعد است.

۱۵:۵۵ /احتمال طول کشیدن زمان آواربرداری برای دو یا سه روز

شاهین فتحی (معاون عملیات سازمان امداد و نجات کشور) در گفتگو با ایلنا اطمینان داد: جستجوها کماکان ادامه دارد.

وی گفت: مشخص نیست چه زمانی به نتیجه برسیم. ممکن است چند روز طول بکشد.

سیدرضا طباطبایی (مدیرکل روابط عمومی استانداری قم) نیز با بیان این مطلب که حجم آوار بالاست، گفت: همه نیروهای استانی بسیج شده‌اند و تلاش‌ها ادامه دارد.

۱۸:۳۰ /جستجوها برای یافتن محبوس‌شدگان به نتیجه نرسیده

سیدرضا طباطبایی (مدیرکل روابط عمومی استانداری قم) به خبرنگار ایلنا گفت: امیدواریم تا ساعات پایانی شب به نتیجه برسیم. او در عین حال تاکید کرد که: جستجوها هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی با بیان اینکه حجم آوار سنگین است، افزود: سگ‌های زنده‌یاب و تیم‌های امداد همچنان در محل حضور دارند.

۱۹:۲۰ /هیچ محبوس‌شده‌ای از زیر آوار بیرون نیامده

حمیدرضا عابدی خرسند (مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قم) در گفتگو با خبرنگار ایلنا در قم، با تکذیب خبری که دقایقی پیش در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه پیکر یکی دیگر از کارگران محبوس در حادثه ریزش دیواره تونل مترو قم در ایستگاه ولیعصر(عج) پیدا و از زیر آوار بیرون آورده شده، اظهار داشت: فعلا همان یک کارگر که بعداز ظهر از زیر آوار بیرون کشیده شد به بیمارستان نکوئی منتقل شده و اخبار دیگر منتشر شده درباره یافتن دیگر محبوس‌شده از زیر آوار صحت ندارد

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قم ادامه داد: البته جانمایی برای بیرون کشیدن اجساد احتمالی در حال انجام است و مأموران امدادی در حال فعالیت هستند.

این همه درحالی‌ست که سیدرضا طباطبایی (مدیرکل روابط عمومی استانداری قم) در گفتگوی دوباره خود با خبرنگار ایلنا تاکید کرد که: جسد یکی از کارگران محبوس از زیر آوار خارج شده است.

وی گفت: حدود بیست چهل دقیقه پیش جسد یکی از محبوسان از زیر آوار خارج شد.

وی افزود: متوفی یک کارگر جوان ایرانی بوده است.

طباطبایی ادامه داد: عملیات برای یافتن دومین محبوس ادامه دارد.

۱۹:۴۰ /یک پیکر کشف شد/تلاش‌ برای یافتن دومین محبوس ادامه دارد

مهدی فراهانی (معاون اورژانس قم) نیز با تایید خبر پیدا شدن جسد یکی از کارگران محبوس به خبرنگار ایلنا گفت: جسد اولین محبوس‌شده توسط عوامل آتش‌نشانی حدود ساعت 19 پیدا شد و عملیات رهاسازی آن در حال انجام است.

وی گفت: تلاش‌ها برای یافتن دومین محبوس ادامه دارد.

۲۰:۵۶ /کفش‌‌های آخرین محبوس‌شده پیدا شد/مسئولان نگران شده‌اند

به گزارش خبرنگار ایلنا مستقر در محل حادثه، خاک بسیار نرم محل حادثه و ریزش باران، مسئولان مربوطه را برای یافتن یک جسد باقیمانده دیگر، نگران کرده است.

رضا سیار (فرماندار قم) نیز به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر یک جفت کفش که به گفته کارگران مترو قم، مربوط به همان شخص مفقود است، پیدا شده و به همین دلیل بسیار امیدوار شدیم این شخص را هرچه زودتر پیدا کنیم.

۲۱:۳۵ /آواربرداری امشب ادامه دارد

سیدرضا طباطبایی (مدیرکل روابط عمومی استانداری قم) در تازه‌ترین گفتگوی خود با خبرنگار ایلنا گفت: عملیات آواربرداری در طول شب ادامه خواهد داشت.

وی افزود: باوجود باران عملیات همچنان ادامه دارد.

طباطبایی با بیان اینکه هنوز محبوس دوم پیدا نشده، افزود: تیم‌های امداد و نجات تمام طول شب در محل حاضر خواهند بود و به تلاش‌های خود ادامه خواهند داد.

 ۲۳:۵۵/ادامه آواربرداری در زیر باران

مهدی فراهانی معاون اورژانس قم بابیان اینکه به رغم شرایط سخت آب و هوایی عملیات برای یافتن دومین محبوس ادامه دارد گفت: تیم های آتشنشانی مشغول ادامه آوار برداری هستند و در کنار آنها ماموران اورژانس با آمبولانس و سایر تجهیزات امدادی حضور دارند تا در صورت یافت شدن دومین محبوس اقدامات لازم را به عمل آورند.

وی با بیان اینکه شرایط جوی ادامه عملیات را کند کرده است، یادآور شد: در جریان این حادثه که حدود ۱۲ ساعت پیش اتفاق افتاد ۲ نفر زیر آوار ماندند که پیکر بی جان  یک نفر از آنها تاکنون یافت و خارج شده است.

فراهانی در عین حال راجع به مصدومان این حادثه گفت تا این لحظه در مجموع ۷ نفر مصدوم شده اند که یکی از آنها از ماموران امدادی بوده است.

۰۹:۰۴/پیکر بی‌جان دومین کارگر متروی قم خارج شد

مهدی فراهانی (معاون اورژانس قم) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ از خاتمه عملیات امداد حادثه ریزش متروی قم خبر داد.

به گفته این مقام مسئول؛ در نخستین ساعات بامداد امروز پیکر بی‌جان دومین کارگر مدفون در زیر آوار توسط ماموران آتش‌نشانی خارج شد.

وی افزود: برهمین اساس عملیات امداد و نجات در همان لحظه خاتمه یافت اما با وجود بارش باران و سرمای هوا، عملیات آواربرداری همچنان ادامه دارد.

۱۱:۳۲ /ریزش تونل دو کشته داشت/ آواربرداری ادامه دارد

مهدی فراهانی (معاون اورژانس قم) به خبرنگار ایلنا گفت: حدود دو نیمه شب دومین جنازه هم پیدا شد و پس از آن، به دلیل شرایط نامساعد جوی کار آواربرداری تعطیل شد.

وی با تاکید بر اینکه تا زمان پیدا شدن پیکر بی‌جان دومین کارگر؛ تمام نیروهای اورژانس، امداد و نجات و آتش‌نشانی و همچنین عوامل شهرداری در محل حضور داشتند و همه تلاش‌ها مصروفِ پیدا کردن جنازه این کارگر بود، افزو: پس از رهاسازی جنازه، به دلیل بارندگی شدید؛ کار آواربرداری متوقف و به امروز صبح موکول شد.

وی ادامه داد: از ساعات ابتدایی صبح امروز ادامه آواربرداری آغاز شده و کار با سرعت تمام درحال انجام است.

شاهین فتحی (معاون عملیات امداد و نجات کشور) نیز به خبرنگار ما گفت: حدود ساعت سه صبح امروز خاتمه عملیات اعلام شد.

وی افزود: طبق گزارشات رسمی، این حادثه دو نفر فوتی داشته است که رهاسازی هر دو تا نیمه‌های شب انجام شده است.

ریزش تونل مترو در قم دو کشته به‌جا گذاشت/پایان عملیاتِ امداد و ادامهِ آواربرداری+عکس‌‌ها

ریزش تونل مترو در قم دو کشته به‌جا گذاشت/پایان عملیاتِ امداد و ادامهِ آواربرداری+عکس‌‌ها

ریزش تونل مترو در قم دو کشته به‌جا گذاشت/پایان عملیاتِ امداد و ادامهِ آواربرداری+عکس‌‌ها

ریزش تونل مترو در قم دو کشته به‌جا گذاشت/پایان عملیاتِ امداد و ادامهِ آواربرداری+عکس‌‌ها

ریزش تونل مترو در قم دو کشته به‌جا گذاشت/پایان عملیاتِ امداد و ادامهِ آواربرداری+عکس‌‌ها

ریزش تونل مترو در قم دو کشته به‌جا گذاشت/پایان عملیاتِ امداد و ادامهِ آواربرداری+عکس‌‌ها

ریزش تونل مترو در قم دو کشته به‌جا گذاشت/پایان عملیاتِ امداد و ادامهِ آواربرداری+عکس‌‌ها

ریزش تونل مترو در قم دو کشته به‌جا گذاشت/پایان عملیاتِ امداد و ادامهِ آواربرداری+عکس‌‌ها

ریزش تونل مترو در قم دو کشته به‌جا گذاشت/پایان عملیاتِ امداد و ادامهِ آواربرداری+عکس‌‌ها

ریزش تونل مترو در قم دو کشته به‌جا گذاشت/پایان عملیاتِ امداد و ادامهِ آواربرداری+عکس‌‌ها

ریزش تونل مترو در قم دو کشته به‌جا گذاشت/پایان عملیاتِ امداد و ادامهِ آواربرداری+عکس‌‌ها

ریزش تونل مترو در قم دو کشته به‌جا گذاشت/پایان عملیاتِ امداد و ادامهِ آواربرداری+عکس‌‌ها

ریزش تونل مترو در قم دو کشته به‌جا گذاشت/پایان عملیاتِ امداد و ادامهِ آواربرداری+عکس‌‌ها

ریزش تونل مترو در قم دو کشته به‌جا گذاشت/پایان عملیاتِ امداد و ادامهِ آواربرداری+عکس‌‌ها

ریزش تونل مترو در قم دو کشته به‌جا گذاشت/پایان عملیاتِ امداد و ادامهِ آواربرداری+عکس‌‌ها

ریزش تونل مترو در قم دو کشته به‌جا گذاشت/پایان عملیاتِ امداد و ادامهِ آواربرداری+عکس‌‌ها

ریزش تونل مترو در قم دو کشته به‌جا گذاشت/پایان عملیاتِ امداد و ادامهِ آواربرداری+عکس‌‌ها

ریزش تونل مترو در قم دو کشته به‌جا گذاشت/پایان عملیاتِ امداد و ادامهِ آواربرداری+عکس‌‌ها

ریزش تونل مترو در قم دو کشته به‌جا گذاشت/پایان عملیاتِ امداد و ادامهِ آواربرداری+عکس‌‌ها

ریزش تونل مترو در قم دو کشته به‌جا گذاشت/پایان عملیاتِ امداد و ادامهِ آواربرداری+عکس‌‌ها

ریزش تونل مترو در قم دو کشته به‌جا گذاشت/پایان عملیاتِ امداد و ادامهِ آواربرداری+عکس‌‌ها

ریزش تونل مترو در قم دو کشته به‌جا گذاشت/پایان عملیاتِ امداد و ادامهِ آواربرداری+عکس‌‌ها

ریزش تونل مترو در قم دو کشته به‌جا گذاشت/پایان عملیاتِ امداد و ادامهِ آواربرداری+عکس‌‌ها

ریزش تونل مترو در قم دو کشته به‌جا گذاشت/پایان عملیاتِ امداد و ادامهِ آواربرداری+عکس‌‌ها

ریزش تونل مترو در قم دو کشته به‌جا گذاشت/پایان عملیاتِ امداد و ادامهِ آواربرداری+عکس‌‌ها

عکس‌ها: صادق چهره‌قانی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز