خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس بیمه‌های اجتماعی:

سوء استفاده کارفرمایان خباز تهرانی از انجام نشدن بازرسی‌های بیمه‌ای

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۹۹۵

یک کارشناس بیمه‌های اجتماعی می‌گوید توافق انجام شده بین اتحادیه کارفرمایان خباز استان تهران و سازمان تامین اجتماعی بر سر انجام نشدن بازرسی‌های بیمه‌ای موجب شده بعضی از کارفرمایان از آن سوءاستفاده کنند. وی درعین حال می‌گوید بهتر بود که چنین توافقی صورت نمی‌گرفت.

«عباس اورنگ» کارشناس بیمه‌های اجتماعی در گفتگو با ایلنا، اظهار داشت:‌ توافق انجام شده بین اتحادیه کارفرمایان خباز استان تهران و سازمان تامین اجتماعی بر سر انجام نشدن بازرسی‌های بیمه‌ای موجب شده بعضی از کارفرمایان از آن سوءاستفاده کنند.

اورنگ درخصوص سوءاستفاده و تخلفات بیمه‌ای کافرمایان خباز استان تهران در این خصوص، تصریح کرد: کارگران خباز استان تهران از مزایای بازنشستگی  با استفاده از قانون سختی و زیان آور برخوردار هستند همین امر موجب شد کافرمایان در ارائه لیست بیمه‌ای کارگران خود تخلف کنند و بعضا آشنایان و کسانی که ارتباطی با کارگاه ندارند را در لیست بیمه‌ای بگنجانند.

وی با بیان اینکه بهتر بود چنین توافقی با کارفرمایان خباز استان تهران صورت نمی‌گرفت، افزود: سازمان تامین اجتماعی به کارفرمایان خباز اعتماد کرد البته این بدان معنا نیست که اعتماد سازمان تامین اجتماعی به کارفرمایان خباز استان تهران کار غلطی بود اما به هر روی بهتر بود که چنین توافقی انجام نمی‌شد.

رئیس انجمن صنفی کارگران خباز استان تهران پیشتر به ایلنا گفته بود که کارفرمایان از این توافق به نحوی استفاده کرده‌اند که هم اکنون بیش از 60 درصد از کارگران خباز بیمه نیستند و کسانی هم که بیمه هستند با وجود بیمه‌پردازی سابقه بیمه ندارند.

این کارشناس تامین اجتماعی در ادامه با بیان اینکه بیمه یک وظیفه حاکمیتی برای سازمان تامین اجتماعی است، تصریح کرد: تامین اجتماعی مطابق ماده 39 مکلف به انجام بازرسی‌های بیمه‌ای است و توافقاتی از این دست نباید موجب شود که کارگران خباز که از اقشار محروم جامعه هستند از مزایای بیمه اجباری سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند نشوند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز