خبرگزاری کار ایران

سهیلا جلودارزاده در گفتگو با ایلنا:

«کولبری» سقوط کرامت انسانی‌ست

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۷۸۹

سهیلا جلودارزاده می‌گوید: کولبری به معنای سقوط کرامت انسانی در جامعه است، چرا که متاسفانه ارزش انسان تا حدی سقوط کرده که از طریق جابجا کردن بار آنهم به سخت ترین شیوه ممکن امرار معاش می‌کند.

سهیلا جلودارزاده، نماینده مردم تهران در مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با اخبار مربوط به مرگ کولبران در مرزهای غربی کشور گفت: بدون شک، کولبری در کلیت خود معنایی به جز سقوط کرامت انسانی ندارد.

وی ادامه داد: ارزش انسان در جامعه فعلی به حدی تنزل کرده که به جای داشتن شغل شایسته ، با جابجایی بار امرار معاش می‌کند و این زنگ خطری است برای دولتی‌ها و مجلس که به خود بیایند و برای حل مشکل بیکاری و فقر به خصوص در مناطق مرزی چاره‌ای بیندیشند.

عضو فراکسیون کارگری مجلس با بیان این که اظهارات برخی مقامات مسئول محلی که کولبری را شغل قلمداد می‌کنند، به شدت شرم آور است و مشخص نیست این مقامات برچه اساس به خودشان اجازه می‌دهند این راه پرخطر امرار معاش را فرصت شغلی بدانند. چگونه می خواهند پاسخگوی خانواده های کسانی باشند که جانشان را در این راه از دست داده اند.

جلودارزاده در ادامه بحث با اشاره به ازدیاد فقر و بیکاری در دهه های اخیر گفت: همه اینها نتیجه استمرار سیاست های تعدیلی است که باعث شده سرمایه های کشور به سمت بازارهای مولد نرود؛ و همه این سرمایه‌ها از بازارهای غیر رسمی و نامولد سردربیاورند.

وی ادامه داد: و به این ترتیب، در ادامه همین سیاست های تعدیلی است که مردم مناطق مرزی روز به روز فقیرتر شده‌اند و کار بجایی رسیده که در برخی از روستاهای غرب کشور، هیچ وسیله ای برای امرار معاش به جز کولبری باقی نمانده‌است.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز