خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی کافرمایان سازمان تامین اجتماعی؛

برقراری بیمه بیکاری 435 نفر از شاغلان ساختمان پلاسکو

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۰۹۵

تا هشت بهمن ماه جاری برای 435 نفر از مراجعه‌کننده از ساختمان پلاسکو بیمه بیکاری تامین اجتماعی برقرار شد.

به گزارش ایلنا، مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی کافرمایان سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: تا هشت بهمن ماه جاری برای 435 نفر از مراجعه‌کننده از ساختمان پلاسکو بیمه بیکاری تامین اجتماعی برقرار شد.

«رضا معینی» اظهار داشت: در مدت یاد شده به جز آتش‌نشانان که زیر پوشش صندوق آتش‌نشانی بودند؛ یکهزار نفر به سازمان تامین اجتماعی مراجعه کردند که بیش از 500 نفر آنها فاقد پوشش بیمه‌ای هستند.

وی بیان کرد: برآورد اتاق اصناف از افراد شاغل در ساختمان پلاسکو سه تا چهار هزار نفر است.

معینی ادامه داد: از این شمار تنها 630 کارفرما لیست بیمه کارگر به تامین اجتماعی تحویل می‌دادند درحالیکه بازرسی تامین اجتماعی این عدد را در حدود 700 نفر نشان می‌داد.

وی با بیان اینکه بعدها به دلیل آمدن قانون ازسوی نظام صنفی از بازرسی‌های تامین اجتماعی جلوگیری شد، ادامه داد: چنانچه سه تا چهار هزار کارگر پلاسکو هنگام بروز سانحه در ساختمان قرار داشتند هیچ سازمان و نهادی نمی‌توانست سرویس‌دهی مطلوبی به خانواده‌های آنان داشته باشد.

معیتی گفت: از واحدهای تجاری فراوانی که در پلاسکو بودند تنها 200 واحد زیر پوشش بیمه قرار داشتند و بقیه واحدها با وجود سرمایه‌های 20 تا 30 میلیارد ریالی واحدهای آنها فاقد پوشش بیمه‌ای بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز