خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگران ساختمانی کشور:

تعطیلی کارگاه های ساختمانی ناایمن از شمار حوادث کار می‌کاهد

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۲۷۹

یک فعال صنفی کارگران ساختمانی کشور می گوید توقف فعالیت کارگاه‌هایی که در آنها اصول ایمنی و بهداشت کار رعایت نمی شود می‌تواند از بروز حوادث کار جلوگیری کند.

«میکائیل صدیقی» فعال صنفی کارگران ساختمانی کشور در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: عواملی چون عدم رعایت ضوابط ایمنی در کارگاه های ساختمانی و بی‌توجهی کارفرمایان بر شمار حوادث کارِ کارگران ساختمانی افزوده است.

صدیقی با بیان اینکه در کارگاه های ساختمانی نبود وسایل مورد نیاز برای کار و استفاده از وسایل معیوب به یک عرف تبدیل شده است، تصریح کرد: گذارن معاش چنان فشاری بر کارگران ساختمانی وارد کرده است  که حاضر هستند بدون برخورداری از ابتدایی ترین تجهیزات ایمنی در ساختمان ها مشغول به کار شوند.

نائب رئیس کانون انجمن های کارگران ساختمانی استان کردستان با بیان اینکه 50 درصد از حوادث کار در کشور مربوط به کارگران ساختمانی است، یادآور شد: در استان کردستان به دلیل بی تفاوتی کارفرمایان و پیمانکاران حوادث کار به صورت فزاینده ای افزایش یافته است این در حالی است که تعداد زیادی از کارگران ساختمانی این استان بیمه نیستند که به این ترتیب بعد از فوت یا از کارافتادگی کارگر هیچ حمایتی شامل حال آنها و یا خانواده اش نمی شود.

مسئول انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان و سروآباد برای نمونه به فوت کارگر ساختمانی ۶۵ ساله در محله هوراز مریوان به دلیل سقوط از ارتفاع، اشاره کرد و افزود: همین چند روز پیش محمد حبیبی کارگر ساختمانی ۶۵ ساله در محله هوراز مریوان به دلیل سقوط از طبقه پنجم  یک ساختمان جان خود را از دست داد.

صدیقی افزود: انتقاد تفاهم نامه با نظام مهندسی، آموزش کارگران و استادکاران، آموزش مهندسان و ناظرین ساختمانی، بازرسی انجمن از کارگاهای در حال ساخت، برگزاری سمینارهای با موضوع حوادث کار و تعطیلی کارگاه های ناایمن از جمله اقداماتی میتواند باشد که به منظور کاهش حوادث ناشی از کار در بخش ساختمانی انجام گیرد .

این فعال صنفی کارگران ساختمان کشور با بیان اینکه ایران رکوردار حوادث حین کار در جهان است، گفت: در سال ۹۴ شاهد فوت ۱۲۰۰ نفر از کارگران ساختمانی بودیم و در نیمه اول سال ۹۵  بیش از 800 نفر از کارگران ساختمانی بر اثر حوادث کار جان خود را از دست داده اند.

صدیقی افزود: از این تعداد  ۳۴۹ نفر به دلیل سقوط از بلندی ، ۲۰۳ نفر به دلیل اصابت جسم سخت ، ۱۲۱ نفر به دلیل برگ گرفتگی ، ۵۰ نفر به دلیل کمبو اکسیژن ، ۴۷ نفر به دلیل سوختگی و ۸۳ نفر به سایر دلایل جان خود را در حوادث کار جان باخته اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز