خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران سیمان مسجدسلیمان ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۵۰۹

اعتراض جمعی کارگران «سیمان مسجدسلیمان» که از تقریبا 20 روز قبل در واکنش به پرداخت نشدن مطالبات مزدی آغاز شده بود، امروز نیز ادامه دارد.

منابع خبری ایلنا در کارخانه سیمان مسجدسلیمان می‌گویند؛ دلیل برپایی این اعتراض بیست روزه بی‌تفاوتی کارفرمای  کارخانه در قبال پرداخت مطالبات کارگران است.

به ادعای این کارگران؛ مشکلات کارخانه سیمان مسجدسلیمان از حدود 4 سال قبل و زمانی آغاز شد که این واحد صنعتی به بهانه مشکلات مالی از آن زمان تاکنون با مشکلات فراوانی روبه رو شده و طی این مدت به دلیل بی‌توجهی مسئولان نه تنها وعده‌های  آنان به نسبت کارگران هنوز بی‌عمل مانده که هر روز بر فشار مشکلات افزوده می‌شود.

یکی از کارگران سیمان مسجدسلیمان می‌گوید معترضان همانند روزهای گذشته  به صورت دوشیفت اما آرام در محوطه کارگاه و استراحتگاه کارخانه جمع شده‌ و منتظر عملی شدن وعده‌های داده شده درخصوص مطالباتشان هستند.

وی با بیان اینکه کارگران خواهان مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات معوقه، تامین امنیت شغلی هستند، گفت: تا این لحظه از جانب مدیریت کارخانه پاسخ مشخصی به این خواسته‌ها داده نشده است.

این کارگران که دستمزد آن‌ها در 5ماه گذشته پرداخت نشده، می‌گویند؛ بخش دیگری ازنگرانی ما این است در صورت ادامه مشکلات مالی این کارخانه و باتوجه به اینکه به ماه‌های پایانی سال نزدیک می‌شویم کارفرما علاوه بر مشکل پرداخت دستمزد در پرداخت عیدی کارگران نیز دچار مشکل شود.

کارگران سیمان مسجدسلیمان می‌گویند: خواسته ما کارگران تنها به‌روز شدن مطالبات مزدی و حقوقی است با این حال مسئولان در این واحد صنعتی نتوانسته‌اند مشکلات این واحد معدنی را حل کنند و حدود 480 آنها برای دریافت مطالبات معوقه خود همچنان سرگردانند.

این کارگران درخصوص مطالبات همکاران بازنشسته خود نیز می‌گویند: حدود 100 نفر از کارگر شاغل در کارخانه سیمان مسجدسلیمان از حدود دو سال  پیش مشمول بازنشستگی تحت قانون مشاغل سخت و زیان‌آور قرار دارند اما به دلیل پرداخت نشدن هزینه بازنشستگی پیش از موعد ازسوی کارفرما معطل صدور احکام بازنشستگی خود هستند.

طبق اظهارات این کارگر سیمان مسجدسلیمان، مدیران این واحد تولیدی به بهانه ناتوانی مالی از پرداخت هزینه بازنشستگی این تعداد کارگر خوداری می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز