خبرگزاری کار ایران

یک عضو هیات مدیره مجمع صنفی نمایندگان کارگری استان تهران:

بازنشستگی پیش از موعد نباید از اشتغال زنان بکاهد

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۶۴۴

یک عضو هیات مدیره مجمع صنفی نمایندگان کارگری استان تهران می‌گوید: طرح بازنشستگی پیش از موعد زنان با 20 سال سابقه کار به نفع آنهاست اما باید به گونه‌ای اجرا شود که زنان به سبب بازنشستگی زودتر از موعد از حضور در بازار کار محروم نشوند.

«عزیزه شریفی» عضو هیات مدیره مجمع صنفی نمایندگان کارگری استان تهران در گفتگو با ایلنا، اظهار داشت: به صورت کلی طرح بازنشستگی پیش از موعد زنان با 20 سال سابقه کار به نفع آنهاست چراکه بسیاری از زنان به علت عوامل مختلف از شرایط کار خود راضی نیستند و باید از آنها در این خصوص حمایت شود.

مجلس شورای اسلامی طرح بازنشستگی زنان  با 20 سال سابقه کار را به تازگی تصویب کرده است. بر این اساس زنان می‌توانند با 20 سال سابقه کار و بدون شرط سنی بازنشست شوند.

شریفی با بیان اینکه این طرح باید به گونه‌ای اجرا شود که زنان از حضور در بازار کار محروم نشوند، افزود: بازنشستگی پیش از موعد نباید مانع از آن شود که کارفرمایان  از به کار گیری زنان خودداری ورزند.

شریفی افزود: این از آن جهت حائز اهمیت است که بسیاری از کارخانه‌های کشور هم اکنون در دست بخش خصوصی است و اگر بخش خصوصی ببیند که زنان با وجود برخورداری از شغل و امکانات آموزشی و رفاهی کارفرما قصد بازنشستگی زودتر از موعد را دارند اساسا آنها را استخدام نمی‌کند.

این عضو هیات مدیره مجمع صنفی نمایندگان کارگری استان تهران به حمایت‌های قانونی قبلی از زنان که مورد استقبال کارفرمایان نگرفت اشاره کرد و افزود: مرخصی‌های که برای زنان باردار و زنانی که کودکان شیر خوار دارند در نظر گرفته شده بود مورد حمایت کارفرما قرار نگرفت و نتیجه این شد که بسیاری کارخانه ها صرفا  خانم‌های مجرد را به کار بگیرند.

شریفی ادامه داد: در هر صورت طرح بازنشستگی زودتر از موعد زنان  باید مورد حمایت دولت قرار گیرد و دولت موظف است که بخشی از بار مالی آن را بر عهده بگیرد چرا که عدم به کارگیری زنان  که بخشی از آنها سرپرست خانواده هستند مستقیما آسیب‌های اجتماعی را متوجه آنها می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز