خبرگزاری کار ایران

یک عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران شهر تهران:

بازنشستگی پیش از موعد زنان به پرداخت مستمری‌ها آسیب می‌زند

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۳۱۶

یک عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران شهر تهران می‌گوید بازنشستگی پیش از موعد زنان هر چند به رفاه حال آنان می‌انجامد اما به صورت کلی بار مالی آن نهایتا نظام پرداخت مستمری بازنشستگان را دچار آسیب می کند.

«مهدی مجیدی» عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران شهر تهران در گفتگو با ایلنا، اظهار داشت: بازنشستگی پیش از موعد زنان گرچه به رفاه حال آنان می‌انجامد اما به صورت کلی به دلیل بار مالی که از خود بر جای می‌گذارد به کیفیت و کمیت خدمات ارائه شده به بیمه‌شدگان تاثیر خواهد گذاشت.

مجیدی در این خصوص  به تعویق درپرداخت مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: مستمری بازتشستگان سازمان تامین اجتماعی با تعویق پرداخت می‌شود که این به سبب تصویب قوانینی از این دست بوده است.

مجیدی افزود: آنطور که مشخص است مجلس پیش از تصویب این طرح‌ها هزینه‌های آنها را پیش‌بینی نمی‌کند چراکه اگر این کار انجام  می‌شد به محل منابع آنها نیز توجه می‌شد.

«حجت میزایی» معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم از مصوبه مجلس در خصوص بازنشستگی پیش از موعد زنان انتقاد کرد و گفت: اجرای این قانون، حدود پنج هزار میلیارد تومان برای صندوق بازنشستگی کشوری و حدود 30 هزار میلیارد تومان برای تامین اجتماعی بار مالی دارد.

این عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران شهر تهران  با اشاره به انتقادات میرزایی تصریح کرد: در هر صورت رفاه حال شاغلین نیز باید مدنظر قرار گیرد اما می‌توان رفاه حال آنها را با افزایش دستمزد و اجرای بازنشستگی براساس قانون سخت و زیان‌آور هم تامین کرد.

وی در پایان  افزود: مستمری‌های تعیین شده فعلی نیز پاسخگوی معیشت بازنشستگان نیست و سازمان حالا مجبور است به جای افزایش مستمری بازنشستگان تلاش خود را معطوف به  پرداخت مستمری به طیف وسیعی از زنانی کند که به سن بازنشستگی نرسیده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز