خبرگزاری کار ایران

یک فعال مستقل کارگری مطرح کرد؛

بازگشت آرامش با بازگرداندن لایحه اصلاح قانون کار/ امیدوارم با پیوستن به مقاوله نامه 144، تشکل های مستقل پا بگیرند

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۱۹۹

یک فعال مستقل کارگری می گوید: تصمیم به بازگرداندن لایحه اصلاح قانون کار، تصمیم صحیحی است که می‌تواند آرامش و ثبات را به کارگران بازگرداند.

بهرام حسنی نژاد، فعال کارگری در گفتگو با ایلنا با اشاره به نتیجه جلسه عصر روز گذشته مبنی بر نگارش نامه‌ای از جانب دولت به کمیسیون اجتماعی مجلس برای بازگرداندن لایحه اصلاح قانون کار گفت: امیدوارم با این تصمیم صحیح، بحران فکری کارگران برطرف شود و ثبات و آرامش به خانواده کارگران که بازوان تولید و سازندگی هستند، بازگردد.

وی افزود: این لایحه، چیزی جز  یک اقدام یک جانبه علیه کارگران نبود و بازگرداندن آن می تواند به ایجاد فضای مسالمت آمیز میان کارگران و دولت کمک کند.

دبیر سابق انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو با بیان این که صیانت از دستاوردهای تاریخی کارگران، بر عهده دولت هاست؛ افزود: تصمیم برای بازگرداندن لایحه اصلاح قانون کار، بدون تردید یک تصمیم صحیح و عاقلانه است؛ چرا که قانون کار فقط محدود به کارگران نیست، بلکه بخش عظیمی از جامعه از جمله، معلمان، پرستاران و خانواده های دستمزدبگیران، متاثر از این سند قانونی هستند؛ لذا نمی توان به همین راحتی آن را تغییر داد یا از حیز انتفاع ساقط کرد.

حسنی نژاد در ادامه به موضوع پیوستن ایران به مقاوله نامه 144 سازمان جهانی کار اشاره کرد و گفت: پیش شرط مقاوله نامه 144، مقاوله نامه های 98 و 87 است و امیدوارم پذیرش 144، منجر شود که دولت دو مقاوله نامه بنیادین 98 و 87 را هم به رسمیت بشناسد.

وی در پایان تصریح کرد: یکی از مطالبات کارگران این است که براساس مقاوله‌نامه های بنیادین سازمان جهانی کار، تشکل های مستقل صنفی، آزادانه و  بدون اعمال محدودیت، پا بگیرند و امیدواریم پذیرش مقاوله نامه 144 راه رسیدن به این مطالبه تاریخی را هموار کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز