خبرگزاری کار ایران

کارگران پیمانی شهرداری کرمان حدود 5 ماه مزد معوقه طلبکارند

کد خبر : ۴۴۸۱۲۹

پرداخت دستمزد کارگران خدماتی وفضای سبز پیمانی شهرداری کرمان حدود 5 ماه به تاخیر افتاده است.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا،از قرار معلوم کارگران خدماتی  وفضای سبز شاغل در  شهرداری کرمان  که تحت مسئولیت چند شرکت پیمانکاری بصورت پیمانی مشغول کارند؛ حدود 5 ماه مزد  معوقه طلب دارند.

این کارگران گفته اند: مهم‌ترین عامل پرداخت نشدن مزد آن‌ها کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی در شهرداری است. همچنین بخشی از بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

این کارگران مدعی اند: در منطقه‌ای محروم  کرمان و با شرایط سخت، مشغول خدمت رسانی به شهرورندان هستیم اما شرکتهای پیمانکاری و مسئولان شهری شهر کرمان هیچ فکری به حال ما نمی‌کنند.

به گفته یکی از کارگران شهرداری کرمان، طی یک ماه  گذشته در پی گیری مطالبات مزدی مان  چندین بار دست از کار کشیده ایم و به نشانه اعتراض از جمع آوری  زبالهای شهری  خوداری کرده ایم اما هیچکدام از  این اقدامات مسئولان شهری را  وادار به پرداخت مطالباتمان نکرده است.

در همین رابطه  مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز کرمان در خصوص مطالبات صنفی  کارگران شهرداری این شهر گفته است قرار است به زودی جلسه در خصوص پی گیری مشکلات کارگران شهرداری  ومطالبات آنان با مسئولان شهری بر گزار شود.

به گفته محمدرضا محمدرضاخانی  شرکت های پیمانکاری طرف قرار داد با شهرداری در حال حاضر منابع مالی کافی برای پرداخت مطالبات معوقه کارگران خود ندراند و هیچ مسئولیتی را  در قبال آنان نمی پذیرند.

 طبق اظهارات وی،پیمانکاران باید حجم زیادی از خدمات  وپرداخت مطالبات کارگران را به عهده بگیرد و شهرداری نیز دنبال راهکاری برای ارائه  خدمات رفاهی مطلوبتر ودر عین حال حافظ حقوق و کرامت کارگران خود باشد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز