خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس حقوقی مطرح کرد؛

مشکل رانندگان حمل و نقل درون شهری بابت طرح ترافیک/ شهرداری تهران به دنبال رانت‌جویی و ایجاد انجمن های فرمالیته نباشد

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۱۲۶

یک کارشناس حقوقی می‌گوید: سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران، رانندگان حمل و نقل درون شهری را مجبور می کند برای اخذ طرح ترافیک، عضو انجمن‌های صنفی کارفرمایی ازبالاساخته و فرمایشی شوند.

علیرضا مقدم، وکیل دادگستری در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با عملکرد شهرداری تهران گفت: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، رانندگان حمل و نقل درون شهری را مجبور می کند برای گرفتن طرح ترافیک به عضویت انجمن‌های صنفی کارفرمایی از بالاساخته و فورمالیته دربیایند.

وی افزود: شهرداری با ایجاد این انجمن‌های صنفی کارفرمایی و مجبور کردن رانندگان به عضویت در آنها، یک برداشت خلاف از قانون را اجرا می‌کند؛ چرا که براساس قانون، شهرداری مسئولیت نظارت و ساماندهی حمل و نقل درون شهری را برعهده دارد، نه اینکه شرکت و یا انجمن تاسیس کرده و ایجاد رانت برای یک عده خاص کند.

این کارشناس حقوقی با تاکید بر این که این انجمن و عضویت اجباری، نارضایتی عمیقی بین رانندگان حمل و نقل درون شهری به وجود آورده، افزود: در حال حاضر شورای تامین و مراجع ذیصلاح در حال رسیدگی به این مساله غیرقانونی هستند.

مقدم در ادامه اظهار داشت: مساله ایجاد انجمن های صوری کارفرمایی، تبعات ناگوار بسیاری دارد؛ اول این که این انجمن ها از رانندگان، حق عضویت های کلان می گیرند و این به سودجویی و طمعکاری عده ای انجامیده؛ دوم این که انجمن صنفی کارفرمایان حمل و نقل درون شهری برخلاف ماده 178 قانون کار، گزینشی عمل می‌کند و عده‌ای را از عضویت منع می‌کند؛ در نتیجه آن عده نمی‌توانند طرح ترافیک بگیرند و امرار معاش کنند.

این وکیل دادگستری که وکالت عده ای از رانندگان درون شهری را در شکایت علیه این اقدام شهرداری برعهده دارد؛ تاکید می‌کند: این رانندگان خودشان اتحادیه و تشکل صنفی دارند و نیازی به انجمن‌های صنفی کارفرمایی از بالاساخته ندارند.

مقدم در پایان با بیان این که بهتر است شهرداری تهران به وظایف قانونی خود بازگردد و از اجحاف در حق شهروندان دست بردارد؛ تصریح کرد: این عملکرد شهرداری تبعات کلی برای کشور دارد؛ مجبور کردن کارگران یک صنف به عضویت در انجمن صنفی کارفرمایی، معادلات روابط کار و آمارهای مربوط به بازار کار را مخدوش می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز