خبرگزاری کار ایران

تصمیم بر اعتصاب موسسه سلاح اتمی انگلستان

asdasd
کد خبر : ۴۴۷۴۶۴

اتحادیه قدرتمند کارگری «یونایت» روز پنجشنبه اعلام کرد کارکنان موسسه سلاح اتمی انگلیس (AWE) در اعتراض به طرح کاهش حقوق بازنشستگی خود اعتصاب می کنند

به گزارش ایلنا؛ اتحادیه  کارگری «یونایت» روز پنجشنبه اعلام کرد که کارکنان موسسه سلاح اتمی انگلیس (AWE) در اعتراض به طرح کاهش حقوق بازنشستگی خود اعتصاب می کنند.

یونایت اعلام کرد که دستکم 600 تن از کارکنان موسسه سلاح اتمی انگلیس از جمله مدیران، کارشناسان و کارگران شاغل در دو سایت نگهداری تأسیسات سلاح‌های اتمی در «آلدرماستون» و «برگفیلد» در اواخر دی ماه اعتصاب خواهند کرد. 

«باب میلدتون» مسئول منطقه ای اتحادیه کارگری یونایت بیان داشت: دولت محافظه کار در سال 1990 به کارکنان موسسه سلاح اتمی وعده داده بود زمانی که به بخش خصوصی منتقل شوند حقوق بازنشستگی شان حفظ خواهد شد. پرواضح است که اکنون این وعده عملیاتی نشده و کارکنان ما احساس سرخوردگی و خیانت می کنند.

وی افزود: بهترین راه حل این است که طرح جدید حقوق بازنشستگی به وزارت دفاع بازگردانده شود.

میدلتون اضافه کرد: این یک اعتصاب سیاسی نیست، بلکه یک اقدام جدی از سوی اعضای ما هست که نمی خواهند شاهد باشند به هزاران پوند از حقوق بازنشستگی شان دستبرد زده شود. 

به گفته اتحادیه کارگری یونایت، 92 درصد از اعضاء «موسسه سلاح اتمی» انگلیس از طرح اعتصاب یاد شده حمایت کرده اند.

یک سخنگوی وزارت دفاع انگلیس در واکنش به این خبر بیان داشت: امنیت سایت های هسته ای از اولویت بالایی برخوردار است بنابراین تدابیر لازم برای کسب اطمینان از اینکه این مساله تحت الشعاع قرار نگیرد در نظر گرفته شده است.

«موسسه سلاح اتمی» انگلیس متشکل از سه شرکت لاکهد مارتین، جکوب اینجینیرینگ و سرکو می باشد.

این موسسه که دارای 4500 کارمند است، جانشین موسسه تحقیقاتی تسلیحات اتمی (AWRE) است که سایت اصلی اش پیشتر در پایگاه نیروی هوایی سطلنتی انگلیس در آلدرماستون بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز