خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهوری ونزوئلا خواستار شد:

افزایش ۵۰ درصدی دستمزد کارگران و مستمری بازنشستگان

asdasd
کد خبر : ۴۴۶۷۶۸

رئیس جمهوری ونزوئلا خواهان افزایش ۵۰ درصدی دستمزد کارگران و مستمری بازنشستگان شده است. این در شرایطی است پارلمان این کشور به علت سوء مدیریت حاکم بر فضای اقتصادی این کشور رای به برکناری وی داده است.

به گزارش ایلنا؛ «نیکلاس مادرو» رئیس جمهوری ونزوئلا خواهان افزایش ۵۰ درصدی دستمزد کارگران شده است این در شرایطی است که ونزوئلا روزهای خوبی را طی نمی‌کند و کارگران این کشور قدرت خرید خود را به علت افزایش افسار گسیخته تورم از دست داده‌اند.

از طرفی کارفرمایان مخالف افزایش ۵۰ درصدی دستمزد کارگران هستند و این افزایش را در شرایط اقتصادی فعلی، منطقی نمی‌دانند.

روز گذشته پارلمان ونزوئلا به علت سوء مدیریت حاکم بر فضای اقتصاد، رای به برکناری وی داده است اما مادرو برکناری خود را توطئه دشمنان می‌خواند.

هم اکنون تورم به صورت افسار گسیخته‌ای در این کشور قدرت خرید کارگران را بلعیده است به گونه‌ای که دولت اسکناس‌های ۲۰ هزار بولیواری را به جای اسکانس‌های ۱۰۰ بولیواری جایگزین کرده است.

ماه گذشته اتحادیه‌های کارگری ونزوئلا تجمعات گسترده‌ای را در اعتراض به گرانی و نبود مواد غذایی برگزار کردند که دولت کشور نیز‌‌ همان زمان اعلام کرد که از خواسته‌های مشروع کارگران حمایت می‌کند.

در همین راستا دولت ونزوئلا سال گذشته اعلام کرد که با هر کارخانه داری که کارخانه خود را به بهانه رکود اقتصادی ببند و یا سطح تولیدش را پایین آورد، برخورد می‌شود.

خشکسالی گسترده در سراسر این کشور و افت قیمت نفت موجب شده است تا دولت ونزوئلا قادر به پرداخت حقوق کارکنان خود نباشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز