خبرگزاری کار ایران

یک عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور :

حتی یک کارگر ساختمانی جدید هم بیمه نشده است/ تاخیر سازمان تامین اجتماعی از 10 ماه گذشت

asdasd
کد خبر : ۴۴۴۶۰۲

عضو انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور می‌گوید با گذشت 10 ماه از شروع سال 95 هنوز حتی بر یک کارگر ساختمانی جدید، پرونده بیمه تامین اجتماعی تشکیل نشده است.

«محمد باقری»، در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: هم اکنون صدها هزار کارگر ساختمانی در سراسر کشور در انتظار بیمه شدن هستند اما سازمان تامین اجتماعی علی رغم وظیفه‌ای که داشته تاکنون این کارگران را بیمه نکرده است.

وی افزود: انتظار می رفت که سازمان تامین اجتماعی حسب انجام وظیفه امسال 200 هزار کارگر ساختمانی را بیمه کند اما تاکنون که 10 ماه از سال گذشته است کوچکترین قدمی در این خصوص برنداشته است.

این عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور با اشاره به قطع کردن بیمه افرادی که کارگر ساختمانی نبوده‌اند، تصریح کرد: طبعا باید افرادی که کارگر ساختمانی هستند باید به سرعت جایگزین این افراد می‌شدند اما این جایگزینی ها با تعلل سازمان تامین اجتماعی تاکنون انجام نشده است.

باقری با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی باید هر چه سریعتر تکلیف بیمه کارگران ساختمانی بیمه نشده را روشن کند، تصریح کرد: کارگران ساختمانی را نباید جز قشر نامطلع جامعه تصور کرد و بعد بر سر مسئله بیمه هرگونه که لازم دیدند با آنها  تا  کنند.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور در ادامه با بیان اینکه منابع بیمه کارگران ساختمانی از محل صدور مجوز ساخت و ساز تامین شده است، تصریح کرد: قابل درک نیست که وقتی منابع بیمه نمودن کارگران ساختمانی بینی شده است چرا حتی یک کارگر ساختمانی در سال 95 بیمه نشده است.

باقری با بیان اینکه بسیاری از کارگران ساختمانی دچار قطعی عضو هستند و جراحت‌های عمیق در سطح بدنشان دارند، تصریح کرد: کارگران ساختمانی در حال بازی با جانشان هستند اما مسئولین سازمان تامین اجتماعی در خواب زمستانی به سر می‌برند.

ایران یکی از بالاترین آمار حوادث کار را در دنیا دارد در این میان بیش از 40 درصد از این حواث برای کارگران ساختمانی به وقوع می پیوندد.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور در پایان افزود: اگر مسئولین سازمان تامین اجتماعی آنطور که می گویند دلشان برای کارگران ساختمانی می‌سوزد بر اساس همان لیستی که انجمن های صنفی کارگران ساختمانی ارائه کرده‌اند کاگران ساختمانی را بیمه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز