خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو:

کارگران تبرئه شدند/ صدور احکام قضایی برای فعالین صنفی مخالف مقاوله‌نامه‌های بین المللی است

رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو ضمن ابراز خوشحالی از بسته شدن پرونده قضایی فعالین صنفی این واحد، گفت: همه کنش‌های صنفی کارگران قانونی و در راه احقاق حقوق جمعی است.

اکبر علیپور، رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو (شرکت آسفالت طوس) در گفتگو با ایلنا با اشاره به تبرئه کارگران این معدن گفت: خدا را شکر در شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان یزد همه کارگران چادرملو تبرئه شدند و این پرونده به طور کامل بسته شد.

وی افزود: این ختم به خیر شدن، اتفاق میمونی است که آن را به همه کارگران  چادرملو و همه دستمزدبگیران زحمتکش تبریک می‌گویم و معتقدم همه کسانی که همراه و همدل انجمن صنفی کارگران چادرملو بودند و بانی خیر شدند، در صدور این حکم عادلانه نقش فعال و تحسین برانگیز داشته اند.

علیپور با بیان این که هدف انجمن صنفی چادرملو، احقاق حقوق قانونی کارگران است و در این زمینه گام‌های اساسی هم برداشته‌شده است، افزود: صدور احکام قضایی برای فعالین صنفی که براساس اصول قانونی به مطالبه گری می پردازند، با هیچ یک از اصول قانون اساسی و مقاوله‌نامه‌های بین المللی همخوانی ندارد و مساله این است که بدون شک این نوع برخوردها نمی‌تواند گره ای از گره های تولید و اقتصاد را بگشاید یا در حل مشکلات فعلی جامعه موثر باشد.

رئیس انجمن صنفی کارگران چادرملو در انتها خاطرنشان کرد: کارگران در کمال قانونمندی،  دنبال یک لقمه نان حلال هستند و این کارگرنماهای سودجو هستند که در مسیر احقاق حق کارگران سنگ اندازی می کنند و راه گفتگو میان کارگران و طرف های مقابل را مسدود می‌کنند.

کد خبر : ۴۴۱۰۱۶