خبرگزاری کار ایران

بخشی از مطالبات کارگران کمپروسورسازی تبریز پرداخت شد

به دنبال تجمعی که کارگران کارخانه «کمپروسور سازی تبریز» در 20 روز اخیر در محوطه این واحد برپا کردند، کارفرما بخشی از معوقات مزدی آن‌ها را پرداخت کرد.

به گزارش ایلنا، کارگران کمپروسور سازی تبریز می‌گویند؛ از بعد از ظهر روز گذشته تا صبح امروز (دوم دی ماه) معادل یک ماه حقوق کامل مرداد به همراه 50 درصد مزد باقی مانده شهریور ماه سال جاری را دریافت کرده‌اند.

این کارگران که شمار آن‌ها حدود 136 است، در توضیح مابقی مطالبات خود می‌گویند: در حال حاضر آن‌ها غیر از سه ماه معوقات مزدی مربوط به مهر، آبان و آذر ماه، بابت بخشی از حق بیمه نیز از کارفرما طلبکارند. با این حال از کارفرما انتظار دارند ضمن بر طرف کردن مشکلات بیمه‌ای آنان مابقی مطالبات سالجاری آنان را نیز پرداخت کند.

به گفته کارگران این واحد تولیدی، آنان تقریبا از 20 روز پیش تا بعد از ظهر روز گذشته (یکم دی ماه) در محوطه کارخانه و خارج از آن در حال برپا کردن اجتماعات صنفی بودند. در تمامی این مدت کارفرما مدعی بود که منابع مالی کافی برای پرداخت معوقات مزدی آنها را ندارد اما پس از آنکه در روز گذشته تجمع کارگران معترض از محوطه داخلی کارخانه به خارج از آن منتقل شد، کارفرما نسبت به پرداخت معوقات بخشی از مزدی آنها اقدام می‌کند.

کد خبر : ۴۴۰۴۷۳