خبرگزاری کار ایران

روز گذشته اتفاق افتاد:

خاتمه اعتراض صنفی کارگران پتروشیمی مارون/ کارفرما: تا دو هفته دیگر وضعیت مطالبات کارگران معلوم می شود

asdasd
کد خبر : ۴۳۸۴۵۴

اعتراض صنفی کارگران پتروشیمی مارون روز گذشته با وعده مدیریت این واحد صنعتی خاتمه یافت.

به گفته منابع کارگری ایلنا از ماهشهر، دیروز (25 آذرماه) مدیریت این واحد پتروشیمی در مقام کارفرما با حضور در بین کارگران معترض برای حل و فصل مشکلات صنفی مطرح شده فرجه زمانی دو هفته‌ای خواستار شده است. 

یکی از کارگران در همین باره گفت: این تجمع اعتراضی صنفی روز دوشنبه هفته جاری (22 آذرماه) با مشارکت کارگران قریب به 6 شرکت پیمانکاری مجتمع پتروشیمی مارون آغاز شده بود در حال حاضر با وعده روز گذشته مدیریت خاتمه یافته است.

وی با اشاره به سابقه بی پاسخ ماندن این مطالبات از سوی کارفرما در یک سال گذشته، گفت: کارگران خواستار گفتگوی مستقیم با اعضای هیئت مدیره شرکت هستند. 

کارگران معترض مدعی هستند که بعد از اجرای سیاست‌های خصوصی سازی در مجموعه‌های پتروشیمی در  پتروشیمی مارون نسبت به خواسته صنفی آنها در خصوص اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، یکسان‌سازی مزدی توجه لازم صورت نگرفته است و همین این مسئله موجب شده تا افزایش دستمزد کارگرانی که سالهاست در این واحد صنعتی به کارهای سخت مشغولند، متناسب با سوابق کاری آنها نباشد.

تعداد افراد شاغل در این واحد پتروشیمی تا حدود دو هزار کارگر قراردادی و 500 کارگر رسمی برآورد می‌شود. 

لازم به یادآوری است، پیش از این نیز کارگران قرارداد موقت بندر امام خمینی در اقدامی مشابه نسبت به شرایط مزدی ناعادلانه در سال جاری دست به تجمعات اعتراضی زده بودند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز