خبرگزاری کار ایران

اقدام قانونی کارگران روغن نباتی گلناز برای مطالبات معوقه

کد خبر : ۴۳۶۴۴۷

جمعی از کارگران کارخانه روغن نباتی گلناز در نتیجه بی‌توجهی به مطالبتشان شکایتی را در مراجع قانونی علیه کارفرمای خود طرح کردند.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا ،این کارگران که تعداد آنها نزدیک به  هزارنفر است در تماس با یکی از رسانه های محلی کرمان گفته اند : آبان ماه سال جاری فعالیت این واحد تولیدی برای مدت سه روز متوقف شد و در نهایت پس از مذاکره نمایندگان کارگران با کارفرما از سرگرفته شد.

به گفته آنها درمذاکره میان طرفین صورت‌جلسه‌ای تهیه شد ، سرانجام  این واحد صنعتی بر اساس صورت جلسه ای که بین نمایند گان کارگری با کارفرما  منعقد شده فعالیت  خود را در حالی با  هزار کارگر از سرگرفت که از آن زمان تا کنون کارگران  در وضعیت نا مشخصی بسر می برند.

این کارگران افزودند با گذشت چند هفته از این ماجرا و آغاز به کار دوباره کارخانه، هنوز وضعیت معوقات آنها روشن نشده است.

به گفته آنها در جلسه مذکور کارگران حاضر شدند با قبول شرایط کارگاه به فعالیت خود ادامه دهند و در برابر کارفرما مکلف شد تا مطابق یک جدول زمان‌بندی، نسبت به پرداخت مطالبات آنها اقدام کند اما در عمل این کارگران بودند که به کار خود بازگشته‌اند و هنوز خبری از سوی کارفرما نشده است.

به گفته این کارگران به دلیل ادامه بی‌توجهی‌های کارفرما به تعهدات خود مبنی بر پرداخت مطالبات معوقه کارگران وتامین امنیت شغلی آنان تصمیم گرفته‌اند تا از مراجع قانونی خواسته‌های صنفی خود را دنبال کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز