خبرگزاری کار ایران

سرگردانی دو ساله بازنشستگان کشت وصنعت امام خمینی برای دریافت مزایای طرح طبقه بندی مشاغل

asdasd
کد خبر : ۴۳۶۳۶۶

وضعیت سه درصد سهم اجرای طرح مشاغل بندی دست کم 100 نفر از کارگران بازنشسته مجتمع کشت وصنعت امام خمینی واقع در شهرستان شوشتر ،علارغم پی گیری دوساله ، هنوز نامشخص است.

یکی ازکارگران بازنشسته مجتمع کشت وصنعت امام خمینی درشوشتر در تماس با ایلنا مدعی‌شد ؛دست کم 100کارگر بازنشسته مجتمع کشت وصنعت امام خمینی هستیم که در زمان اشتغال سال‌ها مطابق قانون کار و تامین اجتماعی برای مجتمع کار کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه اجرای طرح طبقه بندی مشاغل بین سالهای 75 تا 76 به مجتمع کشت وصنعت امام خمینی ابلاغ شده است در ادامه افزود: اجرای این طرح تا سال 93 برای کارگران مجتمع کشت وصنعت مسکوت ماند ودر این بین نه کارفرما ونه مسئولان اداره کار پاسخگوی کارگران نبودند .

به گفته وی بصورت مشخص این طرح در ‌‌نهایت بعد از 18سال وقفه زمانی  برای کارگران کشت وصنعت امام خمینی اجرایی شد اما در طول این مدت کارفرما حاضر نشد تا عواید مربوط به افزایش 3درصدی دستمزدها را به حدود 100 کارگری که در فاصله سالهای 92 تا 93بازنشسته شده بودند را  پرداخت کند.

اوبا بیان اینکه به همین دلیل کارگران بازنشسته  برای احقاق حق قانونی خود به اداره کاروسایر مراجع قانونی شوشتر شکایت کردند؛ تاکید کرد: مهم‌ترین عاملی که در این بین باعث شده است تا سهم این 100 کارگربازنشسته در اجرای قانونی این طرح نادیده گرفته شود توافقی است که در سال 92 و همزمان با اجرای این طرح میان کارفرما و اعضای شورای اسلامی مجتمع صورت گرفته است.

او  گفت: طبق این توافق کارگرانی که پیش از سال 93 در این واحد بازنشسته شده‌ بودند مشمول این طرح نمی شوند.

این کارگر بازنشسته  با اشاره به اینکه طبق قانون کار، وظیفه، پیگیری اجرای طرح طبقه بندی مشاغل،  بر عهده  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است در خاتمه افزود: به همین دلیل از مسئولان مربوطه این وزارت خانه می خواهیم موضوع مشکلات ما کارگران بازنشسته مجتمع کشت وصنعت امام خمینی را پیگیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز