خبرگزاری کار ایران

در بیانیه یک تشکل کارگری عنوان شد؛

بی اعتنایی دیوان عدالت اداری به خواست کارگران/ حذف شرکت‌های پیمانکاری و مزد برابر خواست همه کارگران است

asdasd
کد خبر : ۴۳۶۳۱۸

یک تشکل کارگری با صدور بیانیه‌ای نسبت به ابطال دستورالعمل‌های وزارت کار در ارتباط با تساوی دستمزد از سوی دیوان عدالت اداری اعتراض کرده و آن را بی‌اعتنایی به خواسته‌های کارگران دانسته است.

به گزارش ایلنا، انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه با صدور بیانیه ای از عملکرد دیوان عدالت اداری در رابطه با ابطال دستورالعمل‌های تساوی دستمزد انتقاد کرده است.

در بخشی از این بیانیه با اشاره سابقه تصمیم دولت گذشته برای ممنوعیت استخدام کارگران پیمانکاری در ابتدای دهه 90،  آمده است:  وزارت کار وقت تحت تاثیر اعتراضات هزاران نفره بخش های مختلف کارگران در پتروشیمی های ماهشهر، تبریز، خودروسازی هاو نفت و غیره بخشنامه ای مبنی بر حذف شرکت های پیمانکاری را صادر کرد  اما در سال ۹۲ طی بخشنامه جدیدی با بی اعتنایی به خواست میلیونها کارگر قراردادی، باردیگر تداوم فعالیت شرکت های پیمانکاری را مجاز دانست و فقط پیمانکاران را به رعایت تساوی دستمزد بین کارگران با شرایط کار مشابه ملزم کرد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده‌است: اکنون دیوان عدالت اداری با بی اعتنائی آشکارتر به خواست میلیونها کارگر قراردادی به حمایت همه جانبه و بی کم و کاست از شرکت های پیمانکاری برای نادیده گرفتن حقوق کارگران برخاسته و حتی دستورالعمل های تعدیل دهنده مطالبه کارگران که توسط وزارت کار صادر شده بودند را ابطال نموده است.

در پایان این بیانیه، این تشکل کارگری حذف شرکتهای پیمانکاری،پرداخت دستمزد برابر برای کارگران با کار برابر و افزایش فوری دستمزدها را مطالبات اصلی و محوری کارگران عنوان کرده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز