خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری:

آماری از اشتغال مناطق آزاد نیست

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۴۹۲

علی اصلانی، فعال کارگری از از تصمیم مشترک دولت و مجلس در خصوص گسترش مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، انتقاد کرد.

اصلانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، گفت: این مناطق کاری لازم را ندارد. در اتاقهای فکری که درب آنها به روی کارگران بسته است، سر نخ را گم کرده ایم.

وی با یادآوری اینکه شاکله این معافیت ها بر دور زدن قوانین حمایتی از نیروی کار استوار است، افزود : این در حالی است که خود کارفرمایان صریحا اعلام می کنند که حمایتهای اجتماعی قانون کار در الویت نبوده و جزء مشکلات اساسی تولید نیست.

این فعال کارگری با انتقاد از طرح گسترش مناطق آزاد و ویژه اقتصادی عنوان کرد: دولت و مجلس از گسترش این مناطق چه هدفی داردند؟ آیاد به دنبال اشتغال برای کارگران و مردم هستند؟
او افزود: در سال 75 برخی از بحث قرارداد های موقت پیش آمد به دنبال آن بودند که کارگاه های زیر 10 نفر را از برخی قوانین شمول قانون کار خارج کنند.هدف آنها ایجاد اشتغال بود. امروز همان افراد که این طرح را کلید زدند آمار اشتغال کارگاه های زیر 10 نفر را اعلام کنند.
اصلانی با اشاره به منطقه آزاد کیش گفت: در شرایط فعلی این منطقه باید به لحاظ اشتغال زایی غوغا می کرد. مسئولان گزارش وضعیت اشتغال در کیش و  سایر استانها دیگر مثل اصفهان را بدهند تا مشخص شود آیاد این اقدام موثر بوده است یا خیر؟
این فعال کارگری با اشاره به آمار اشتغال در مناطق آزاد اظهار داشت: این طرح به هدف اشتغال زایی به وجود نیامد و با گسترش مناطق آزاد نه تنها اشتغال زایی نمی شود بلکه وضعیت کرگران اسفبار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز