خبرگزاری کار ایران

صبح امروز انجام شد؛

کارگران مجتمع آلومینیوم المهدی هرمزآل تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۱۱۴

دست کم 500 کارگر «مجتمع آلومینیوم المهدی هرمزآل » صبح امروز در اعتراض به آنچه بی توجهی کارفرما به مطالبات صنفی شان ونداشتن امنیت شغلی می خوانند در محوطه کارخانه تجمع کردند.

جمعی از کارگران  مجتمع آلومینیوم المهدی هرمزآل  واقع در استان هرمزگان به ایلنا خبردادند که امروز شنبه (13 آذر ماه)،به همراه تعداد زیادی از  همکاران بخش خدماتی کارخانه در محوطه کارخانه تجمع کرده اند

یکی از کارگران مجتمع آلومینیوم المهدی هرمزآل در مورد مطالبات خود  وهمکاران بخش خدماتی کارخانه می گوید: در مجتمع آلمینیوم المهدی حدود 2400 کارگر مشغول کارند این کارگران علاوه بر آنکه فاقد امنیت شغلی اند کارفرمای بخش خصوصی کارخانه در پرداخت مطالبات آنان بی توجه ای می‌کند.

به گفته این کارگر  در حال حاضر حدود 9 ماه است (از اسفند 94) با ورود کارفرمای بخش خصوصی برخی از مزایای مربوط به حق افزایش تولید و پرداختی‌های ویژه اعیاد  کارگران پرداخت نمی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره مطالبات کارگران بخش خدماتی کارخانه آلومینیوم المهدی هرمز آل گفت:حدود 600 کارگر در بخش خدماتی مجتمع آلومینیوم المهدی هرمزآل که  به کارهای خدماتی همانند  نگهداری ازفضای سبز ،آبدارخانه ،نظافت و غیره تحت  مسئولیت پیمانکار فعالیت دارند به دلیل نداشتن وضعیت شغلی  نامشخصی به همراه سایر کارگران کارخانه دست به اعتراض زده اند.

به گفته وی این کارگران با سوابق کار 2 تا 15 سال سابقه کار  فاقد امنیت شغلی بوده واز قرار معلوم کارفرما  قصد دارد به بهانه مشکلات مالی کارخانه با حدود  200 نفر از آنان تسویه حساب کند.

همچنین گفته می‌شود که کارگران خدماتی مورد نظر از اتفاقات اخیر پی‌گیر یکسان سازی حقوق و سایر مزایای قانونی خود  همانند دیگرهمکاران شاغل  در کارخانه بوده اند که تاکنون این خواسته آنها محقق نشده است.

کارگران  مجتمع آلومینیوم المهدی هرمزآل تجمع کردند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز