خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

طلب بیمارستان‌ دانشگاهی به مراتب کمتر است

asdasd
کد خبر : ۴۳۲۸۳۲

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در نشست خبری به اعلام جزئیات برگزاری مجمع عمومی اتحادیه بین‌المللی تامین اجتماعی (ISSA) پرداخت و از انتخاب نماینده جمهوری اسلامی ایران به عنوان نایب رئیس مجمع عمومی و همچنین عضویت کشورمان در هیات رئیسه این اتحادیه به مدت سه سال خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید تقی نوربخش در نشست خبری روز گذشته خود گفت: ١٤ تا ١٨ نوامبر مجمع عمومی اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی(ایسا) در پاناما برگزار شد و از ١٥٨ کشور عضو این اتحادیه نمایندگان ١٥٠  در این اجلاس حضور یافتند.

وی افزود: مجمع عمومی امسال با حضور ١٠٠٠ نفر از جمله ٨ وزیر تأمین اجتماعی و مدیران سازمان های بیمه گر ١٤٢ کشور برگزار شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه یک ماه پیش از بنده خواسته شد نایب رئیس این مجمع عمومی باشم گفت: این انتخاب به دلیل نقش سازمان تأمین اجتماعی در فعالیتهای ملی و بین المللی بود.

نوربخش افزود: ایسا یکی از قدیمی‌ترین نهادهای وابسته به سازمان ملل است که در سال ١٩٢٧ تاسیس شده است.

وی با اشاره به اینکه این سازمان به عنوان عضو هیات رئیسه ایسا به مدت سه سال انتخاب شد، اظهار کرد: حدود ١٠ درصد GDP دنیا هزینه تامین اجتماعی است و سیاستگذاری هایی برای این ١٠ درصد انجام شد و ١٠ چالش اصلی در آنجا مطرح شد که چالش نخست شکاف پوشش بود و ٥٠ درصد مردم دنیا تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند.

به گفته نوربخش نابرابری در زندگی، سالمندی جمعیت، اشتغال کارگران جوان و تحصیلکرده، بازار کار و اقتصاد دیجیتال، سلامت و مراقبتهای بلند مدت، مخاطرات و شوکهای مهلک نوظهور، حمایت از کارگران مهاجر، انتقال فناوری و تطابق آن با فعالیت های تامین اجتماعی و انتظارات عمومی بالا ٩ چالش بعدی بودند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه ایسا راهکارهایی برای کشورها در این باره در نظر گرفته است گفت: چهار راهکار جدید در این مجمع رونمایی شد که روش‌های برخورد سازمانهای بیمه گر با شرکای اجتماعی، راهکارهای اجرایی گسترش پوشش، فعالیت های اکچوئریال و ارتقای اشتغال پایدار از این جمله هستند.

نوربخش درباره محاسبات بیمه ای در ایران افزود: این محاسبات طی سی و چندسال گذشته بازنگری نشده‌اند و اخیرا در قراردادی با ILO این کار ملی تغییر محاسبات اکچوئری در حال انجام است.

تسریع خدمت رسانی به حادثه دیدگان تصادف قطار در سمنان

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه این نشست خبری از صدور دستوری برای برقراری سریع مستمری بازماندگان بیمه شده تامین اجتماعی در حادثه برخورد دوقطار مسافربری خبر داد.

نوربخش ضمن عرض تسلیت به هموطنان برای حادثه برخورد دوقطار مسافربری از صدور دستوری برقراری سریع مستمری بازماندگان افراد شناسایی شده خبر داد.

وی افزود: دستور دادیم بلافاصله مستمری بازماندگان عضو تامین اجتماعی برقرار و امور درمانی آنها بلافاصله انجام و مراکز درمانی تأمین اجتماعی از جمله بیمارستان میلاد آماده پذیرش و مداوای حادثه دیدگان هستند.

بدهی تامین اجتماعی به بیمارستان های دانشگاهی کمتر از ارقام اعلام شده است

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به پرسشی درباره بدهی ٤٢٥٠ میلیارد تومانی تامین احتماعی به وزارت بهداشت گفت: رقمی که بابت درمان هزینه کردیم در سال جاری، ٧٩٠٠ میلیارد تومان است که ٢٧٠٠ میلیارد تومان در مراکز ملکی و ٥٢٠٠ میلیارد تومان بابت خرید خدمات مصرف شده است.

نوربخش ادامه داد : از این ٥٢٠٠ میلیارد تومان، ٢٩٠٠ میلیارد تومان به بیمارستان های دانشگاهی و ٢٣٠٠ میلیارد تومان به سایر مراکز پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در سال ٩٤ با حداکثر هزینه‌های طرح تحول روبرو بودیم گفت: از سوی دیگر همواره در هر سال بخشی از پرداخت ها مربوط به ماه‌های گذشته است. در حال حاضر تا مرداد بدهی داروخانه ها و تا خرداد ماه مطالبات پزشکان و ٦٠ درصد بدهی دانشگاه‌ها را تا خرداد و ١٠٠ درصد بدهی دانشگاه‌ها را تا بهمن ماه پرداخت کرده ایم.

نوربخش با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی ماهانه ٥٠٠ میلیارد تومان به بیمارستان های دانشگاهی پرداخت می‌کند، گفت: اگر بیمارستان ها اسناد را تا شهریور تحویل داده باشند ٢٧٠٠ میلیارد تومان به وزارت بهداشت بدهکاریم.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی در بحث مستمری که ماهانه به ٣٤٠٠ میلیارد تومان می رسد بدون مشکل عمل می کند. ماهانه ٢٢٠ میلیارد تومان مستمری بیکاری می دهیم و حدود ١٠٠٠ میلیارد تومان بابت خرید خدمات و حدود ٢٠٠ میلیارد تومان کل هزینه های جاری و پرسنلی ماست. در مجموع ٥٠٠٠ میلیارد تومان در ماه پرداخت می کنیم و با این وجود این تلورانس ها چندان غیرطبیعی نیست و در حال تلاشیم تا بدهی دانشگاه های علوم پزشکی را تسویه کنیم.

نوربخش با اشاره به جلسه ای که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته است، گفت: در این جلسه راهکارهای ارتقاء خدمات تأمین اجتماعی به هنرمندان و اصحاب رسانه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا با هماهنگی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان برنامه و بودجه، زمینه گسترش خدمات تأمین اجتماعی به اصحاب رسانه و هنرمندان فراهم شود.

وی در پایان از افتتاح شعبه اقماری تامین اجتماعی در خانه سینما به منظور تسهیل خدمت رسانی به هنرمندان خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز