خبرگزاری کار ایران

تجمع صنفی کارگران پارس قو خاتمه یافت

asdasd
کد خبر : ۴۳۲۸۱۴

روز گذشته کارگران کارخانه پارس قو پس از وعده کارفرما مبنی از سر گیری فعالیت کارخانه به تجمع چهار روزه خود موقتا خاتمه دادند.

آنطور که منابع خبری ایلنا گزارش داده‌اند؛ معترضان از کارگرانی هستند که از روز  دوشنبه (یکم آذر  ماه)  تا روز گذشته (یکشنبه 6 آذر ماه) بمدت 4 روز در واکنش به پرداخت نشدن دست کم سه ماه مزد معوقه، و همچنین سه ماه حق بیمه پرداخت نشده ، مقابل درب ورودی کارخانه دست به اعتراض صنفی زنده بودند.

تعدادی از این کارگران که در کل شمار آنها به  حدودا 260 نفر می رسد می‌گویند: بعد از تجمع روز گذشته کارفرما  علاوه بر اینکه یک ماه از معوقات مزدی مربوط به آبان ماه کارگران را پرداخت کرد  به کارگران وعده  داد حداکثر تار روز شنبه (13 آذر ماه ) بعد از انجام برخی تعمیرات جزئی  ،  دوباره فعالیت تولیدی کارخانه را از سر خواهد گرفت.

برپایه همین اطلاعات، کارگران معترض پس از شنیدن این وعده نسبت و کسب اطمینان نسبت به باز گشایی دوباره کارخانه، از ادامه اجتماع صنفی روز گذشته منصرف شدند.

طبق اظهارات کارگران این کارخانه در حال حاضر کارگران بابت دوماه مزایای معوقه طلبکارند.

براین اساس ظاهرا خبری از پرداخت بدهی سه  ماهه کارفرما به سازمان تامین اجتماعی نیست وبدین ترتیب مشکلات تعویض  وتمدید نشدن اعتباردفترچه بیمه درمانی خانواده‌های کارگران این واحد تولیدی  همچنان به قوت خود باقی است.

کارگران پارس قو در خاتمه تصریح کردند: مشکل اصلی متوقف شدن فعالیت تولیدی کارخانه قطع گاز بود که کارفرما روز جاری با پرداخت بخش از بدهی آن به اداره گاز قرار است فعالیت تولیدی کارخانه را از سر بگیرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز