خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی بیمه خبر داد:

تعرفه خدمات پرستاری در منزل تعیین می‌شود/ نیاز ضروری تحول سلامت به اصلاحات ساختاری

asdasd
کد خبر : ۴۳۲۴۳۶

دبیر شورای‌عالی بیمه گفت: موضوع تعیین تعرفه خدمات پرستاری بار دیگر در دستور کار وزارت‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است.

«احمد میدری» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: در سال گذشته موضوع تعیین تعرفه خدمات پرستاری در منزل با موافقت وزارت رفاه و اتفاق نظر سازمان‌های بیمه گر در شورای عالی بیمه مطرح شد اما به دلیل مخالفت سایر اعضای این شورای عالی از دستورکار خارج و موضوع مردود اعلام شد.

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اکنون باردیگر این مسئله در دستور کار وزارت رفاه قرار گرفته و قرار است تا دوباره در شورای عالی بیمه‌ مطرح شود.

میدری بابیان اینکه در یک سال گذشته نظر وزارت‌رفاه در خصوص ضرورت تعیین تعرفه خدمات پرستاری در منازل تغییری نکرده است، افزود: وزارت رفاه به عنوان بخشی از دولت اصرار دارد تا در خصوص تعرفه‌گذاری چنین خدمات ضروری که برحسب نیاز مورد استفاده مردم هستند، گام جدی صورت بگیرد.

وی در عین حال با رد سخنان اخیر قائم مقام سازمان نظام پرستاری در خصوص مخالفت وزارت رفاه با تعیین تعرفه خدمات پرستاری، گفت: نظر موافق وزارت رفاه از ابتدای طرح این موضوع در شورای عالی بیمه تاکنون تغییری نکرده است.

میدری افزود: به همین دلیل از نماینده نظام پرستاری می‌خواهیم تا با حضور در جلسه شورای عالی بیمه دیدگاه‌های خود را در این باره اعلام کند.

دبیر شورای عالی بیمه بابیان اینکه فقدان تعرفه خدمات پرستاری در منزل باعث سرگردانی‌ شده است؛ افزود: به محض اینکه تعرفه‌های مذکور در جلسه شورای عالی بیمه مصوب شود، نسبت به عملیاتی شدن آن اقدام خواهیم کرد.

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درعین حال در واکنش به بازی‌های رسانه‌ای که از سوی  برخی گروه‌های ذی نفوذ، برای ادغام درمان تامین اجتماعی در سازمان بیمه سلامت دنبال می‌شود، یادآور شد: آخرین درخواست وزارت بهداشت در جلسه روز 23 آبان ماه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مطرح شد که در نهایت مورد قبول قرار نگرفت.

وی بابیان اینکه ظاهرا هنوز هم این عده درصدد هستند تا بار دیگر این خواسته خود را مطرح و پیگیری کنند، افزود: به نظر می‌رسد که گروه مذکور ترجیح می دهند تا از طریق درگیر کردن افکار عمومی مطلوب نظر خود را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: این درحالی است که کارشناسان وزارت رفاه تا امروز ترجیح داده‌اند تا از طریق حضور موثر در جلسات کارشناسی دولت و مجلس استقلال منابع درمانی صندوق‌های بیمه ای را حفظ کنند که خوشبختانه تاکنون موفق بوده‌اند زیرا اگر اوضاع طور دیگری بود تاکنون دولت و مجلس با پیشنهاد ادغام موافقت کرده بودند .

میدری افزود: ممکن است به دلیل حضور کمرنگ وزارت رفاه در برابر افکار عمومی برخی به اشتباه تصور کنند که حق با وزارت بهداشت است اما قطعا اگر گزارش‌های فنی مربوط به اجرای طرح تحول سلامت منتشر شود، افکار عمومی نز این باور را اصلاح خواهد کرد.

وی بابیان اینکه طرح تحول سلامت مهمترین دستاورد اجتماعی دولت یازدهم است، افزود: از نظر وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی این وزارتخانه حکم آشیل دولت و نظام سلامت را دارد و بنابراین راهبرد حاکم در مجموعه وزارت رفاه، پرهیز از درگیر شدن در جنجال های و حاشیه های احتمالی بوده است.

وی با بیان اینکه موتور اجرا و حرکت طرح تحول سلامت از دو بال تامین منابع جدید و اصلاح ساختاری در نظام تعرفه‌گذاری خدمات درمانی و دارویی تشکیل شده، افزود: تا به امروز بال اول این طرح از طریق تامین منابع مالی جدید فراهم شده اما معتقدیم درباره بال دوم که به بحث اصلاح ساختاری مربوط می‌شود هنوز اقدامات لازم صورت نگرفته است.

وی در تشریح مقصود خود از وجود تقاضای کاذب به عنوان مهمترین مشکل طرح تحول سلامت گفت: به صورت مشخص نظام تعرفه گذاری خدمات درمانی کشور باید برای کاهش هزینه‌های تجهیزات پزشکی و دارویی و در اولویت قرار گرفتن هزینه های نیروی انسانی مورد بازنگری قرار بگیرد.

میدری در عین حال افزود: در بحث توجه و در اولویت قرار گرفتن هزینه‌های مربوط به نیروی انسانی شاغل در بخش درمان با مشکل توزیع نامتوازن اعتبارات مالی میان گروه‌های شغلی مختلف از جمله پزشکان و پرستاران مواجه هستیم که جا دارد تا به‌منظور بهبود کارکرد نظام سلامت این موارد نیز مورد بازبینی  قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز