خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی معلمان:

بیلان مالی صندوق ذخیره مشخص نشد/ لزوم مشارکت معلمان در مدیریت منابع مالی

asdasd
کد خبر : ۴۳۲۰۳۴

یک فعال صنفی معلمان می گوید: معلمان باید خودشان در مدیریت صندوق ذخیره فرهنگیان و نظارت بر گردش مالی آن نقش فعال داشته باشند.

رضا مسلمی، فعال صنفی معلمان همدان، در گفتگو با ایلنا با انتقاد از عملکرد چندساله صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: معلمان باید در مدیریت صندوق ذخیره فرهنگیان نقش فعال داشته باشند.

وی افزود: مفهوم این مشارکت فعال این است که بایستی اعضای هیات مدیره و هیات امنای صندوق در مجامع عمومی و توسط خود معلمان انتخاب شوند.

این عضو کانون صنفی معلمان همدان در ادامه در تشریح کاستی های مدیریتی صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در دوران وزارت فانی، مدیریت صندوق در ابتدای کار خود در جلسه ای که با نمایندگان تشکل های صنفی معلمان سراسر کشور داشت، از وضعیت صندوق ذخیره در دولت احمدی نژاد بسیار انتقاد کرد و تصریح کرد که دارایی های صندوق مشخص نیست، این در حالیست که پس از آن، در دوران سه ساله وزارت فانی نیز هیچگاه بیلان مالی صندوق مشخص نشد.

مسلمی با بیان این که دولت باید در قبال معلمان هم پاسخگو باشد و هم شفاف عمل کند، تصریح کرد: وقتی در ماههای اخیر زمزمه های سوء استفاده های مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان رسانه ای شد، دولت اول انکار کرد و بعد در نهایت با فشار رسانه ها، باز هم با حفظ عدم شفافیت با مساله برخورد کرد و گفت: جابجایی های مالی، وام های معوقه است و به این ترتیب است که باز هم معلمان پاسخ قانع کننده ای نگرفتند.

عضو شورای هماهنگی کانون های صنفی فرهنگیان سراسر کشور در ادامه افزود: وزیر پیشین آموزش و پرورش بدون این که در مورد تخلفات مالی صندوق توضیحات قانع کننده ای بدهد، برکنار شد و ابهامات معلمان همچنان پابرجا ماند.

مسلمی اظهار داشت: دولت اعلام کرده است این که دستگاهی وامی داده و آن فرد در پرداخت وام، معوقه داشته و تبدیل به بدهی شده، برخی رسانه ها آن را فساد مالی معرفی می کنند، این اظهارات در حالی بیان می شود که اگر معلمی قصد دریافت یک وام 5 میلیون تومانی داشته باشد، انواع و اقسام ضمانت ها را می گیرند تا نسبت به بازپرداخت وام مطمئن باشند، حال باید پرسید چطور به همین راحتی وام های میلیاردی از منابع مالی معلمان بدون اخذ ضمانت های معتبر به افرادی داده می شود که بعد تبدیل به معوقه بشود.

این فعال صنفی معلمان در پایان با تاکید مجدد بر لزوم شفاف سازی  گفت: امیدواریم این هیات تحقیق و تفحصی مجلس که با هدف تحقیق در ارتباط صندوق ذخیره فرهنگیان شروع به کار کرده، منجر به شفاف سازی برای معلمان شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز