خبرگزاری کار ایران

پس از وعده کارفرما صورت گرفت؛

تجمع صنفی کارگران فرش پارس خاتمه یافت

asdasd
کد خبر : ۴۳۱۰۷۸

روز گذشته کارگران کارخانه فرش پارس پس از وعده کارفرما مبنی بر پرداخت بخشی از مطالبات صنفی شان به تجمع یک روزه خود موقتا خاتمه دادند.

آنطور که منابع خبری ایلنا گزارش داده‌اند؛ معترضان از کارگرانی هستند که روز گذشته(یکم آذر  ماه) در واکنش به پرداخت نشدن دست کم 5 تا 7 ماه مزد معوقه، عیدی وپاداش سال 94  و همچنین 4 ماه حق بیمه پرداخت نشده ، مقابل درب ورودی کارخانه دست به اعتراض صنفی زنده بودند.

تعدادی از این کارگران که در کل شمار آنها به  حدودا 270 نفر می رسد می‌گویند: بعد از تجمع روز گذشته کارفرما با پخش اطلاعیه‌ای  وعده داد که به زودی دو ماه از مطالبات مزدی را طی یک جدول زمان بندی پرداخت خواهد کرد.

برپایه همین اطلاعات، کارگران معترض پس از شنیدن این وعده نسبت و کسب اطمینان نسبت به وصول بخشی از طلب مزدی خود، از ادامه اجتماع صنفی روز گذشته منصرف شدند.

به گفته آنان  ، بر اساس اطلاعیه فوق  کارفرما متعهد شده دو ماه از معوقات مزدی کارگران را به ترتیب در روزهای دهم و سی ام آذر ماه جاری  به حساب کارگران پرداخت کند.

طبق اظهارات کارگران این کارخانه در حال حاضر کارگران قراردادی و رسمی به ترتیب بابت پنج تا هفت ماه مزایای معوقه طلبکارند.

براین اساس ظاهرا خبری از پرداخت بدهی چهار ماهه کارفرما به سازمان تامین اجتماعی نیست وبدین ترتیب مشکلات تعویض  وتمدید نشدن اعتباردفترچه بیمه درمانی خانواده‌های کارگران این واحد تولیدی  همچنان به قوت خود باقی است.

کارگران فرش پارس در خاتمه تصریح کردند: خواسته ما پرداخت مطالبات معوقه مزدی و مشخص شدن وضعیت  کارخانه است که  کارفرما تا به امروز به این موضوع بی اعتنا بوده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز