خبرگزاری کار ایران

گرفتاری ساکنان شهرک کارگری سایپا در کرج حل نشد

asdasd
کد خبر : ۴۲۸۳۶۰

برای دومین سال متوالی، جمعی از کارگران کارخانه خودروسازی سایپا که در مجتمع مسکونی باغشهر در منطقه کلاک کرج ساکن هستند، از ادامه مشکلات خود خبر دادند.

این کارگران که از طریق تعاونی مسکن محل کار خود، مالک و ساکن این مجتمع مسکونی هستند، به ایلنا گفتند: از حدود 6 سال پیش عملیات ساخت و ساز شهرک 144 واحدی تعاونی مسکن کارگران سایپا در یک قطعه زمین 20هزار 300متری در منطقه کلاک کرج آغاز شد ودر حال حاضر حدود دو سال است که 130 خانوار کارگری  بدون داشتن  امکانات رفاهی به زندگی در اینجا ادامه می‌دهند.

آنها با بیان اینکه تاکنون بیش از سه برابر هزینه مندرج در قرارداد منعقد شده را بابت ساخت، مالکیت و سکونت در این واحدهای مسکونی پرداخت کرده‌اند؛ افزودند: آنچه که از زمان آغاز سکونت موجب نگرانی و بروز مشکلات جدیدی برای همه ما شده است، استفاده از مصالح ساختمانی غیر استاندارد ودرجه پایین در ساخت پروژه است که تاکنون باعث نشست فضای حاشیه‌ بتونی اطراف ساختمان، ریزش چاه فاضلاب و ترک برداشتن برخی از دیوارهای پروژه شده است.

این کارگران بابیان اینکه در نتیجه این وضعیت به اتفاق اعضای خانواده‌ خود همواره نگران بروز حوادث جدی‌تری در این مجتمع هستند، افزودند: علارغم هه این مشکلات، شهرداری کرج نیز به دلیل طلب 900 میلیونی خود از مجریان این پروژه از ارائه خدمات شهری همچون جمع آوری زباله ونظافت محوطه به اهالی این شهرک خوداری می‌کند.

طبق اظهارات این کارگران حدود 130 خانوار کارگری ساکن در پروژه مسکونی کلاک، هم اکنون از امکاناتی همچون روشنایی خیابان در شب، دسترسی به آب آشامیدنی، لوله کشی گاز، تلفن، فضای سبز و اماکن تفریحی، خیابان‌های آسفالت شده و سرویس خدمات حمل و نقل عمومی محروم‌اند.

بنا به گفته وی با وجود پی گیری‌های زیاد اهالی این مجتمع کارگری که همگی شاغلین شرکت خودرو سازی سایپا هستند، هنوز اعضای هیئت مدیره تعاونی مسکن وپیمانکارپروژه توضیح و پاسخ قانع کننده‌ای در خصوص مشکلات به وجود آمده ارائه نکرده‌اند.

آنها افزودند: حالا که هیچ مقام مسئولی حاضر به قبول مسئولیت در خصوص شرایط وخیم سکونت در مجتمع مسکونی باغشهر نیست از مدیریت ساپیا در مقام کارفرمای اصلی همه کارگران ساکن در این مجتمع می خواهیم تا دست‌کم برای ارزیابی صحت اعتراض‌های موجود هم که شده از این مجتمع بازدیدی به عمل آورد.

گرفتاری ساکنان شهرک کارگری سایپا در کرج  حل نشد

گرفتاری ساکنان شهرک کارگری سایپا در کرج  حل نشدگرفتاری ساکنان شهرک کارگری سایپا در کرج  حل نشد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز