خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه کارگران خودروسازی کشور:

سخت‌تر کردن شرایط بازنشستگی ناعادلانه است

رئیس اتحادیه کارگران صنعت خودروسازی می‌گوید ناعادلانه بودنِ سخت‌تر شدنِ شرایط بازنشستگی را با اعضای فراکسیون کارگری شورای شهر مطرح کردیم.

«مجتبی حاجی‌زاده» در گفت‌وگو با ایلنا با اعلام این مطلب اظهار داشت: روز گذشته در شورای شهر تهران جلسه‌ای با حضور رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر مساله سخت‌تر شدن بازنشستگی را مطرح کردیم.

وی افزود: مبنا قراردادن 5 سال آخر دریافت دستمزد برای بازنشستگی و تعیین مستمری ناعادلانه است و قطعا چنین بی‌عدالتی نباید تبدیل به قانون شود.

حاجی‌زاده افزود: محسن سرخو، رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران نیز تاکید کرد که این روند ناعدلانه قطعا قانونی نخواهد شد چراکه ظلم بزرگی در حق کارگران خواهد بود.

وی ادامه داد: سرخو با اشاره به رکود حاکم بر صنعت خودروسازی در سال‌های گذشته افزود: کارگران صنعت خودروسازی در سال‌های گذشته و همزمان با افزایش تحریم‌ها با مشکلات معیشتی فراوانی مواجه شدند. با برداشته شدن تحریم‌ها باید حمایت بیشتری از کارگران صنعت خودروسازی از ناحیه دولت و کارفرمایان صورت بگیرد.

در پایان این جلسه اعضای اتحادیه کارگران صنعت خودروسازی نسبت به همکاری‌های انجام شده برای ایجاد یک پارکینگ در کیلومتر 9 جاده مخصوص برای کارگران پارس خودرو از رئیس فراکسیون کارگری شهر تهران تشکر کردند.

کد خبر : ۴۲۷۴۰۵