خبرگزاری کار ایران

نگرانی کارگران «ایران چوکا» در نتیجه نبود امکانات تولید

asdasd
کد خبر : ۴۲۴۷۱۶

یکی از کارگران کارخانه «ایران چوکا» در شهرستان تالش گیلان از تعویق دو ماه حقوق کارگران و ادامه بلاتکلیفی حدود هزار نفر از کارگران در نتیجه نبود امکانات تولید در این کارخانه خبر داد.

این کارگر در تشریح جزئیات این خبر به ایلنا گفت: کارگران کارخانه ایران چوکا   حدود هزار نفر هستند که به دلیل  نداشتن امکانات تولید کماکان امنیت شغلیشان را در مخاطره می‌بینند. آنها معتقدا اگربیش از این  بی توجه ای ها  که ناشی از تامین نشدن منابع مالی به سبب نداشتن مدیر عامل است  ادامه پیدا کند کارگران ضمن از دست دادن امنیت شغلی خود انگیزه‌ای برای کار کردن ندارند.

او با بیان اینکه فعالیت ایران چوکا بعد از یکسال تعطیلی  از روز (دوشنبه 8 شهریور ماه) در نتیجه10 روز تجمع کارگران  از سر گرفته شده است افزود: بخش دیگری از نگرانی کارگران از این است که مبادا بازهم با ادامه  رویه کنونی، تعطیلی کارخانه ایران چوکا از سرگرفته شود به همین دلیل  از سهامدار اصلی کارخانه می خواهیم با توجه به اینکه  از مهر ماه این کارخانه بدون مدیر عامل اداره می شود هر چه سریعتر مدیر عامل جدید را به این واحد منصوب کنند.

به گفته آنان یکی از مهمترین مطالبات صنفی کارگران این واحد تولیدی بر کناری مدیرعامل  سابق کارخانه بود که پس از گذشت چندین ماه از آغاز اعتراضات صنفی محقق شد.

وی ادامه داد: هم اکنون به نظر می‌رسد که با وجود نامناسب بودن وضعت تولید وتاخیر دو ماهه دستمزد کارگران، انتصاب هر چه سریعتر مدیر عامل جدید کارخانه  ضرورت داشته باشد .

این کارگر ایران چوکا ادامه داد: حدود هزارکارگر این کارخانه بابت ماه‌های شهریور و مهر سال جاری، دستمزد طلبکار هستند.

وی همچنین در خصوص وضعیت تولید در کارخانه چوکا تالش گفت: این کارخانه بعد از پشت سر گذاشتن وضعیت بحرانی خود هم اکنون  به دلیل تامین نشدن مواد اولیه تولید تولید خوبی ندارد وبرخی مشتریان خود را در فاصله زمانی که کارخانه تعطیل بوده از دست داده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز