خبرگزاری کار ایران

تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی کارگران شرکت هپکو

asdasd
کد خبر : ۴۲۰۸۶۲

پرداخت دستمزد حدود 1400 کارگر «هپکو»در استان مرکزی سه ماه به تاخیر افتاده است.

منابع کارگری ایلنا در این کارخانه مدعی شدند، حدود ۱۴۰۰نفر جدا از دریافت نکردن طلب مزدی سه ماهه خود با مشکل تاخیر در پرداخت حق بیمه مواجه هستند.

آن‌ها نگرانند که مبادا در صورت بی‌تفاوتی مسئولان به مشکلاتشان، این کارخانه به طور کامل تعطیل و درنتیجه بیکار شوند.

به ادعای این کارگران مشکلات کارخانه هپکو اراک زمانی آغاز شده است که دولت از مدت‌ها قبل نتوانسته وضعیت واگذاری سهام این واحد صنعتی را به یک سهام دار خارجی مشخص کند.

 کارگران شرکت هپکو با بیان اینکه طبق وعده‌های روز گذشته استاندار مرکزی در خصوص مشکلات شرکت هپکو قرار است تا اواسط هفته آینده وضعیت سهام این واحد تولیدی مشخص شود در ادامه افزودند: در این میان کارگران این کارخانه که حداقل سه ماه دستمزد دریافت نکرده‌اند بیشترین خسارت را دیده‌اند.

جدا از موضوع به تاخیر افتادن مطالبات مزدی این کارگران، بر پایه اطلاعات منابع کارگری ایلنا به دلیل پرداخت نشدن بخشی از حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی دفترچه‌های درمانی تعداد زیادی از کارگران هم اکنون فاقد اعتبار شده است.

گفتنی است شرکت هپکو اراک در زمینه تولید ماشین آلات راه سازی با بیش از هزار و ۴۰۰کارگر در کیلومتر پنج جاده اراک به تهران فعالیت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز