خبرگزاری کار ایران

یک نهاد کارگری از رئیس مجلس خواستار شد:

باز پس دادن لایحه اصلاح قانون کار به دولت

asdasd
کد خبر : ۴۲۰۰۰۰

جمعی از اعضای کانون شورای اسلامی کار محور مرکز در استان‌تهران در طوماری از رئیس مجلس توقف بررسی لایحه اصلاح قانون کار و اعاده این لایحه دولت به دولت را خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نویسندگان این طومار از قانون کار به عنوان تبیین‌کننده حقوق اولیه و اساسی کارگران یاد کرده و افزودند: به استناد اصول 2، 3، 9، 43 و فصل سوم(حقوق ملت) از قانون اساسی، قانون کار بعد از قانون اساسی به عنوان خط قرمز  کارگران در حکم فراگیرترین گروه اجتماعی بوده و تضعیف و نابودی آن با نابودی حاکمیت قانون اساسی برابر است.

در این طومار همچنین آمده است: لایحه تهیه شده از سوی دولت برای اصلاح قانون کار نه تنها مغایر اصول یاد شده در قانون اساسی است که ناقض  مواد 25 و 73 قانون برنامه پنجم توسعه نیز محسوب می‌شود.

همچنین به عقیده امضاءکنند گان این طومار لایحه اصلاح قانون کار به طور کامل حاکمیت اراده کارگر در عقد قرارداد کار را نابود کرده و در صورت تصویب، به زیان آنها شرایط و روابط کار را به صورت ظالمانه‌ای تغییر خواهد داد.

امضا کنندگان این طومار که عقیده دارند با تصویب لایحه اصلاح قانون کار، حق اعتراضات و اعتصابات صنفی از کارگران سلب می‌شود؛ افزودند: ما نمایندگان کارگران در کانون شوراهای اسلامی کار محور مرکز در تهران مفاد لایحه مورد نظر را موجب نابودی تشکل‌های صنفی کارگری دانسته و تنها به شرط رعایت سه‌جانبه‌گرایی و در نظر گرفتن منافع طرفین علی‌الخصوص کارگران با بازبینی و اصلاح مقررات کنونی موافقت خواهیم کرد.

تصویر متن کامل این بیانیه به پیوست ضمیمه این خبر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز