خبرگزاری کار ایران

به دنبال توافق روز گذشته انجام شد؛

خاتمه اعتراض صنفی کارگران نیشکر هفت‌تپه

asdasd
کد خبر : ۴۱۹۵۹۶

اعتراض صنفی بیش از هزار و500کارگر صنعتی وکشاورزی مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، روزگذشته به طور مشروط پایان یافته است.

منابع کارگری ایلنا در در شهر شوش در توضیح این اتفاق افزودند: در ادامه اعتراضات صنفی یک هفته گذشته، در روز شنبه 25 مهر ماه (روز گذشته) جلسه مذاکره‌ای میان نمایندگان مدیریت و کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه برگزار شد که نتیجه آن خاتمه موقت اعتراض صنفی کارگران بود. 

بر اساس این گزارش، در جلسه‌ای فوق تصمیم گرفته شده است که  کارفرما  بخش خصوصی   2 ماه از معوقات مزدی عقب افتاده  کارگران  رسمی وقراردادی مجتمع را بر اساس زمان بندی های انجام شده  پرداخت کند .

طبق این اظهارات همچنین در جلسه مذکور  مقرر شد که دستمزد عقب افتاده ماه‌های شهریور و مهر ماه نیز در فاصله روزهای  پنجم  تا دهم  و بیست وپنجم تا سی ام آبان ماه  پرداخت شود.

از طرف دیگر در جلسه یاد شده در مورد پرداخت 4 درصد  سهم بازنشستگی حدود 700 نفر از کارگران مشمول مقررات بازنشستگی سخت و زیان آور تصریح کردند: روز گذشته در مورد 72 نفر از کارگران این هزینه را پرداخت کرد و در عین حال وعده داد که مطالبات300 کارگر دیگر را در ماه‌های پیش رو پرداخت خواهد کرد و در مورد باقیمانده کارگران مشمول نیز در زمانی که پرونده آنها تکیمل شود این هزینه پرداخت خواهد شد.

همچنین در خصوص دو ماه معوقات مزدی کارگران قراردادی نیز توافق شده است، از آنجا که پیمانکاران سابق مسئولیت این بد حسابی را برعهده دارند رسیدگی به این وظیفه باید به مراجع تشخیص و حل اختلاف واگذار شود.

همچنین کارگران نی شکر هفت تپه در مورد  پرداخت مطالبات معوقه رانند های کامیون وماشین های استیجاری  نیز گفتند: طبق صورت جلسه روز گذشته قرار است تا بخشی از مطالبات حدود 80 نفر از رانننده های کامیون وماشین های استیجاری که مدعی اند در شش ماه گذشته با آنان تسویه حساب نشده است پرداخت شود.

کارگران در خاتمه تصریح کردند:علاوه بر موارد ذکر شده کارفرما در جلسه روز گذشته مکلف شده برخی مزایای قانونی وعرفی کارگران را که در گذشته دریافت می کردنند را همانند حق لباس ،کفش و حق لوازم التحریر کارگرانی که فرزند دانش آموز دارند را از ماه آینده  به کارگران پرداخت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز