خبرگزاری کار ایران

نگرانی کارگران «فرآورده‌های نسوز پارس» از تهدید امنیت شغلی

asdasd
کد خبر : ۴۱۹۱۶۸

به دلیل کاهش فعالیت تولیدی کارخانه فرآورده‌های نسوز پارس واقع در استان یزد ، حدود 250کارگر این کارخانه تولید کننده محصولات نسوز بابت امنیت شغلی خود احساس نگرانی می‌کنند.

کارگران این کارخانه در تماس با ایلنا گفتند فعالیت روزمره کارخانه که در زمینه تولید« انواع آجر و جرم های نسوز» در استان یزد قرار دارد ازتقریبا سه سال قبل تاکنون به بهانه مشکلات مالی به حداقل رسیده است.

آنان با بیان اینکه هم اکنون کارگران این کارخانه از وضعیت موجود رضایت ندارند، در ادامه گفتند: کاهش تولیدات این کارخانه تهدیدی بر امنیت شغلی کارگران قرادادی کارخانه شده بطوریکه از تعداد حدود 360 کارگری که در این کارخانه شاغل بوده اند هم اکنون تعداد حدود 250 نفر باقی مانده اند.

به گفته کارگرانی که این اطلاعات را در اختیار ایلنا گذاشته‌اند در چند سال گذشته فعالیت  فرآورده های نسوز پارس دیگر رونق سابق را ندارد و در نتیجه کارفرما از مدتها قبل ناچار شده است بخش زیادی از فعالیت کارخانه را متوقف کند.

منابع کارگری می‌گویند علارغم موارد ذکر شده  پرداخت مطالبات مزدی کارگران شاغل در این کارخانه دست کم 4 ماه به تاخیر افتاده است و بیمه تامین اجتماعی آنان نیز دچار مشکلاتی است.

به ادعای آنها تا پیش از اینکه شرکت خصوصی شود اوضاع تولید و پرداخت حقوق و مزایای کارگران خوب بود اما از تقریبا سه  سال پیش که شرکت به بخش خصوصی واگذار شده، مشکلات کارخانه و کارگران آغاز شده است.

به نقل از کارگران این واحد گفته می شودعلی رغم اینکه مسولین کمبود نقدینگی را دلیل رکود در تولید کالا و تعویق در پرداخت مطالبات عنوان می‌کنند اما کارگران معتقدند دلیل اصلی تعویق در پرداخت معوقات کارگران، کمبود بودجه و نقدینگی نیست و منابع لازم برای پرداخت به موقع حقوق کارگران وجود دارد.

این کارگران گفتند: همچنین از زمانی که شرکت خصوصی شده و پرداختی کارگران به تعویق افتاده برخی از کارگران به خواست خود تسویه حساب کرده‌اند و رفته‌اند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز