خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران معترض نیشکر هفت تپه از سر گرفته شد

asdasd
کد خبر : ۴۱۸۱۰۵

شماری از کارگران مجتمع نی شکر هفت تپه در اعتراض به معطل ماندن مطالبات صنفی‌شان، امروز یکشنبه (18 مه1ر ماه) در مقابل ساختمان مدیریت کارخانه تجمع کردند.

شماری از این کارگران که در میان آنها هم افراد شاغل و هم در آستانه بازنشستگی و ترک کار وجود دارد در تماس با ایلنا افزودند: نزدیک به دو تا چهار ماه مزد معوقه و حدود شش ماه حق بیمه پرداخت نشده طلبکاریم  و با وجود برپایی چند نوبت برپایی اجتماع صنفی تا این لحظه از میان مدیریت و مسئولان شرکت هیچ کس حاضر نشده تا به این وضعیت  رسیدگی کند.

آنها در تشریح وضعیت استخدامی خود گفتند: در میان ما کارگران رسمی ، قراردادی و روزمزد حضور دارند و علاوه بر آن افراد دیگری نیز هستند که در ماه‌های گذشته توسط کارفرما راهی منازل خود شده بدون آنکه رابطه استخدامی آنها خاتمه یافته باشد.

براساس این گفته‌های کارگران معترض نیشکر هفت‌تپه، مجموع نیروهای شاغل  تا یک‌ هزار و دویست نفر است که ارزش معوقات مزدی آنها تا چهار ماه مزد و 6 ماه حق بیمه پرداخت نشده برآورد می‌شود .

همچنین در مورد دیگر معترضانی که گفته می شود بدون قطع شدن رابطه کاری و صدور حکم بازنشستگی توسط کارفرمای کنونی نیشکر هفت‌تپه خانه نشین شده‌اند نیز گفته می‌شود که جمعیت آنها تا حدود 80 نفر می‌رسد.

از قرار معلوم این گروه از کارگران این واحد تولیدی بخشی از جمعیت 650 نفری می‌شوند که از دست کم دوسال پیش مشمول شرایط بازنشستگی قانون مشاغل سخت وزیان آور شده‌اند اما به دلیل آنکه کارفرما هنوزبابت سهم 4درصدی حق مربوط به سابقه سخت و زیان‌آور آنها را به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است، از طرف سازمان تامین اجتماعی هیچ حکم بازنشستگی صادر نشده است و در عمل هنوز کارگر کارخانه نیشکر هفت تپه تلقی می‌شوند اما وجهی بابت مزد دریافت نمی‌کنند.

از طرف دیگر مجموع کارگران شاغل و بلاتکلیف حاضر در این تجمع صنفی می‌گویند: به غیر از آنها حدود 70 نفر از رانند‌های وانت‌های باری استیجاری به همراهحدود 50 نفر از راننده های سرویس های ایاب وذهاب  کارگران بابت سه تا 6 ماه مزد معوقه طلبکارند اما به دلایلی در اجتماع صنفی امروز حضور ندارند.

این معترضان در رابطه با علت برپایی تجمع صنفی امروز خود گفتند: از ارزیابی رفتار مدیریت مجتمع در مقام کارفرما به این نتیجه رسیده‌ایم که بازهم قرار نیست در خصوص پرداخت شدن مطالبات معوقه ما اقدام خاصی صورت بگیرد و برای همین صبح امروز در مقابل ساختمان اداری مجتمع نیشکر هفت‌تپه جمع شدیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز