خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران پیمانکاری ماشین سازی اراک به تحریف مطالبات مزدی

asdasd
کد خبر : ۴۱۶۸۵۸

تعدادی از کارگران پیمانکاری ماشین سازی اراک نسبت به رویه بی‌توجهی که از سوی مجموعه کارفرمایان این واحد صنعتی در خصوص شرایط کارگران پیمانکاری اتخاذ شده‌است، معترض شدند.

تعدادی از این در تماس با ایلنا اعلام کردند: در ملاقات حضوری راجع به مسائلی مانند شیوه انتقاد قرارداد کار، نحوه محاسبه و چگونگی پرداخت مطالبات مزدی مجموعه کارگران قراردادی انتقاداتی را به مسئولان ماشین سازی اراک انتقال داده‌ایم که تاکنون بی‌پاسخ مانده است.

این کارگران که تعداد آنها 200 تا 300 نفر است به صورت پیمانکاری در سمت‌های شغلی همچون متخصص جوشکار صنعتی فلزسنگین و دیگ های بخار مشغول کارند و ظاهرا در قراردادهای کاری آنها به صورت کامل در مورد مسائل مهمی همچون نحوه محاسبه و میزان مزایای سنوات، مرخصی، هزینه رفت و برگشت، ناهار، عیدی اشاره نشده است.

برپایه این اظهارات کارگران یاد شده بالای 8 سال سابقه‌کاری دارند و به ازای انجام  88 ساعت کار در ماه کمتر از  یک میلیون تومان دریافت می کنند.

به گفته این کارگران، به دلیل ترسی که در میان آنها از بابت ضبط و توقیف کارت‌های حضور غیاب روزانه به وسیله پیمانکاران وجود دارد، هیچ کس جرائت مراجعه به اداره کار و طرح دادخواست رسیدگی به مطالبات صنفی بر زمین مانده خود را ندارد. 

در تماس های مکرر خبرنگار ایلنا با معاونت نیروی انسانی ماشین سازی اراک و  روابط عمومی این شرکت تاکنون هیچ پاسخی را در خصوص وضعیت کارگران زیر پوشش پیمانکاری هایشان اعلام نکرده اند. 

البته پیش از این معاونت نیروی انسانی ماشین سازی اراک اعلام کرده بود که تمامی کارگران زیر مجموعه پیمانکاری این واحد صنعتی دارای قراردادهای کاری بوده و در نتیجه وضعیت مطلبات آنها در مورد  مزایایی چون حق بن، حق مسکن، ناهار، هزینه رفت و آمد روشن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز