خبرگزاری کار ایران

پس از گذشت دو دهه از خاتمه آخرین نهاد صنفی:

کارگران فولاد خراسان خواستار تشکیل نهاد کارگری شدند

asdasd
کد خبر : ۴۱۶۱۴۴

جمعی از کارگران کارخانه فولاد خراسان در شهرستان نیشابور خواستار تشکیل نهاد صنفی برای پیگیری مطالبات خود شدند.

منابع خبری ایلنا در کارخانه فولاد خراسان  اعلام کردند: آخرین دوره شورای اسلامی کار کارخانه فولاد خراسان تقریبا 20 سال قبل شکل گرفته اما از آن زمان تاکنون دیگر هیچ نهاد صنفی کارگری در این واحد صنعتی تشکیل نشده است و به همین دلیل کارگران معتقدند که در شرایط کنونی شکل گیری نهاد صنفی می‌تواند به پیگیری مطالبات صنفی بر زمین مانده جمعیت هزار و 200 نفری آنها کمک کند.

یکی از کارگران این کارخانه  در خصوص علت تشکیل نشدن شورای اسلامی کار در این واحد تولیدی به ایلنا گفت: در فاصله زمانی  20 ساله‌ای که از توقف فعالیت آخرین شورای اسلامی کار گذشته است، چندین بار برای ایجاد نهاد صنفی تلاش کردیم اما در هر دوره مدیر ان وقت با مانع تراشی مانع از انجام این کار شدند.

او گفت: در ابتدای سال جاری نیز جمع زیادی از کارگران  این کارخانه در خواست تشکیل نهادصنفی کارگری را به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نیشابور ارسال کرده اند اما به دلایل نامشخصی این موضوع در اداره کار معلق مانده است.

به گفته این کارگر، در حال حاضر آنچه مانع برگزاری انتخابات و تشکیل شورای اسلامی کار در کارخانه فولاد خراسان شده یکی نارضایتی کارفرما ودیگری تعلل اداره کارنیشابور است .

این کارگر تاکید کرد: پس از اجتماعی صنفی پنج روزه تابستان امسال (29 تیر تا 3 مرداد)، در حال حاضر خلاء نهاد کارگری در این کارخانه بیش از هر زمانی احساس می‌شود.

او یاد آور شد: تقویت امنیت شغلی و جلوگیری از اخراج سلیقه‌ای کارگران، حذف اخذ سفته و انعقاد قرارداد سفید امضاء توسط برخی کارفرمایان در گرو ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری است تا بتوانند در مقابل این ظلم‌های آشکار مقاومت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز