خبرگزاری کار ایران

در استان قزوین اتفاق افتاد؛

دست کم 20کارگر کارخانه «آپادانا سرام» اخراج شدند/نگرانی کارگران از افزایش اخراج‌ها

asdasd
کد خبر : ۴۱۴۷۷۱

منابع خبری ایلنا از اخراج دست کم 20 کارگر با سابقه واحد اداری کارخانه آپادانا سرام در قزوین با اتمام قرار داد کار خبر می‌دهند.

کارگران این واحد صنعتی واقع در محور قزوین- بوئین زهرا در تماس با ایلنا افزودند: این اخراج برای 20 کارگر واحد اداری کارخانه آپادانا سرام که به عنوان مسئول بخشهای روابط عمومی، فروش و شکایت مشتریان فعالیت داشتند، در تاریخ 25 شهریور ماه  سال جاری صورت گرفته است.

منابع کارگری با یادآوری اینکه کارگران اخراجی با میانگین سوابق 10سال به امید بازگشت بکار هنوز شکایتی را برای پیگیری مطالبات صنفی خود در مراجع رسیدگی در اداره کار مطرح نکرده‌اند در ادامه افزودند: کارفرما در حالی کارگران مذکور را اخراج کرده که هنوز یک ونیم ماه تا پایان قرار داد آنان باقی مانده است.

در عین حال منابع خبری ایلنا در خصوص وضعیت  مطالبات کارگران اخراجی گفتند: کارگران مذکور دست کم دو ماه دستمزد ،سنوات خدمت و حق عیدی شش ماه نخست سال 95 را از کارفرما طلب دارند.

به گفته آنان از سه ماه پیش حق اضافه کاری های حدود  هزار و 100 کارگر کارخانه متوقف شده وبه همه کارگران حداقل پایه حقوق قانونی کار را پرداخت می‌کند.

طبق اظهارات آنان، کارفرما معتقد است این تعدیل‌ها به بهانه کاهش هزینه‌ها صورت گرفته است وبرای کم کردن بیشتر هزینه های کارخانه باید تعداد نیروی کار را به حدا اقل نیم برساند به همین زمزمه اخراج‌ شمار قابل توجهی از کارگران خط تولید به گوش می‌رسد.

کارگران  کارخانه آپادانا سرام دربخش پایانی سخنان خود می‌گویند: ظاهرا آنچه تا به امروز مانع اخراج جمعی کارگران در این کارخانه شده حضور یک روزه (چهارشنبه 7 مهر ماه) اعضای هیئت دولت در استان قزوین است.

به اعتقاد آنان نگرانی ما کارگران آپادانا سرام از این است که  بعد از خاتمه سفر هیئت دولت به استان قزوین کارفرما تصمیم خود را در خصوص اخراج کارگران کارخانه اجرایی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز