خبرگزاری کار ایران

کارگران مدیران خودرو خواستار تشکیل نهاد صنفی شدند

asdasd
کد خبر : ۴۱۰۶۴۱

جمعی از کارگران کارخانه مدیران خودرو در منطقه آزاد ارگ جدید بم خواستار تشکیل نهاد صنفی برای پیگیری مطالبات خود شدند.

این کارگران در تماس با ایلنا افزودند: شاید به دلیل آنکه کارخانه مدیران خودرو در محدوده منطقه آزاد ارگ جدید بم قرار دارد و مطابق قانون، قوائد استخدامی حاکم در این مناطق متفاوت است تاکنون هیچ نهاد صنفی کارگری نداشته ایم.

آنها افزودند: تعداد همه ما تا بیس از دو هزار کارگر برآورد می‌شود و در این میان باور داریم که به دلیل خلا‌های قانونی نمی‌توانیم از تمامی حقوق صنفی خود برخوردار شویم.

این کارگران افزودند: به عنوان نمونه مطلع هستیم که مطالبات بیشترمان هر ماه با تاخیری 10 روزه پرداخت می‌شود و با وجود انجام روزانه بیش از 10 ساعت کار در خط تولید کسی از نحوه دقیق محاسبه مزایای جانبی اطلاع دقیقی ندارد.

بگفته کارگران مدیران خودرو  با چنین شرایطی در میان آنها کارگرانی هستند که از زمان امضا آخرین قراردادشان تاکنون قرارداد جدیدی امضا نکرده‌اند.

این کارگران در دنباله تشریح مشکلات صنفی خود از مجهز نبودن خطوط تولید کارخانه به سیستم تهویه مناسب خبر داده و افزودند: این وضعیت در روزها زمستانی و تابستانی که زمان اوج گرفتن سرما و گرمای دمای هواست باعث ایجاد مشکلاتی برای آنها شده است.

آنها افزودند: عقیده داریم که اگر در محیط کارمان امکان تشکیل نهاد صنفی کارگری وجود داشته باشد دست کم وضعیت مبهم پیش آمده تا حد قابل چشمگیری شفاف سازی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز