خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری:

نگاه لایحه اصلاح قانون کار واپسگرایانه است

asdasd
کد خبر : ۴۱۰۲۸۰

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان خوزستان با انتقاد از نگاه واپسگرایانه دولت به اصلاح قانون کار تاکید دارد، که گره زدن معیشت کارگران به شرایط اقتصادی موجب ایجاد تنش در فضاهای کارگری می شود.

«محمد رضا راهداری زاده» در گفتگو با ایلنا با اعلام این مطلب اظهار داشت: دولت یازدهم در در آغار رقابت‌های انتخاباتی چهار گذشته طوری وعده رونق اقتصادی را داد که در نهایت توانست آرای سرگردان کارگران را به نفع خود جمع آوری کند.

وی بابیان اینکه تامین امنیت شغلی و بهبود معیشت برای کارگران همواره یک اولویت بنیادین تلقی می‌شود، افزود: البته جامعه کارگری هنوز هم پشتیبان دولت است زیرا بر این باور است که دولت یازدهم می بایست وعده های خود را در خصوص تامین امنیت شغلی کارگران و بهبود معیشت کارگران را پیگیری کند.

راهداری زاده که عقیده دارد برخلاف وعده‌های دولت عملکرد تیم اقتصادی دولت در قبال برآورده سازی خواسته‌های کارگران رویکردی واپسگرایانه داشته است؛ گفت: آخرین مصداق این واپسگرایی محتوای لایحه اصلاح قانون کار است که از همان ابتدایش براساس قلع و قمع باقیمانده حقوق صنفی کارگران نوشته شده است.

مسئول مجمع نمایندگان کارگران استان خوزستان گفت: به عنوان مثال در بازنگری مسائل بنیادینی همچون مواد 7، 21، 22،23 و 24 ماده 41 قانون کار نویسندگان لایحه پیشنهادی دولتی تعمدا جانب کارفرما را گرفته‌اند و اصلا توجه ندارند که ماهیت قانون کار در اصل باید بر پایه حمایت از نیروی کار استوار شود.

راهداری زاده گره زدن رویکری که از سوی تیم اقتصادی دولت در خصوص شرایط عقد و قسخ قرارداد و تعیین مزد در نظر گرفته شده است را غیر عقلانی دانست و افزود: توقع جامعه کارگری این بود که دست کم در دوران پسا برجام امکان اجرای مقررات حمایتی قانون کار بیش از هر زمان دیگری مهیا خواهد شد.

این فعال صنفی کارگری  با یادآوری عدم رعایت منطق گفتگویی در چارچوب سه جانبه گرایی تصریح کرد: قانون کار با نشستن نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت تدوین شده است و اصلاح آن نیز باید در همین چارچوب انجام شود.

رئیس مجمع صنفی نمایندگان کارگران استان خوزستان از دولت خواست که بدون در نظر گرفتن شرکای اجتماعی خود بر قانونی شدن لایحه اصلاح قانون کار اصرار نورزد و تنها ظرفیت های بر زمین مانده قانون کار را پیگیری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز