خبرگزاری کار ایران

افزایش نگرانی‌ها از گسترش تلفات حادثه اخیر در بنگلادش

asdasd
کد خبر : ۴۱۰۱۸۱

با وجود گذشت 3 روز از انفجار در یک کارخانه در بنگلادش دولت این کشور، در خصوص تعداد و وضعیت کارگرانی که حالشان وخیم است، منتشر نکرده است. انفعال دولت در این خصوص نگرانی از مرگ تعداد بیشتری از کارگران را افزایش داده است.

به گزارش ایلنا،  پس از گذشت 3 روز از انفجار یک کارخانه تولید محصولات بسته بندی دولت این کشور گزارشی از وضعیت مصدومین این حادثه که وضعیت آنها وخیم گزارش شده بود منتشر نکرد ه است که انفعال دولت در این خصوص  نگرانی  نگرانی از مرگ تعداد بیشتری از کارگران را افزایش داده است.

در این حادثه که در شهرک صنعتی داکا، پایتخت بنگلادش رخ داده بود 21 کارگر کشته و 70 نفر از آنها مصدوم شده بودند که حدس زده می شود با توجه بده شدت آتش سوزی دچار درجه سوختگی 3 و 4 شده باشند که در این صورت مرگ تعداد بیشتری از آنان دور از تصور نیست.

در سوختگی با ضخامت کامل یا سوختگی درجه سوم به همه لایه‌های پوست آسیب می‌رسد و در سوختگی نوع چهارم بافت‌های عمیق تر مانند عضلات یا استخوان ها آسیب می بینند.

آنطور که در خصوص علت وقوع این حادثه  حدس زده می شود انفجار دیگ بخار علت آتش سوزی در کارخانه است اما دولت بنگلادش تاکنون گزارشی رسمی از علت وقوع این حادثه منتشر نکرده است.

پایین بودن ایمنی کارخانه ها و  کارگاههای بنگلادش در سال های گذشته منجر به مرگ و قطع عضو بسیاری از کارگران شده است. از جمله سه سال پیش نیز آتش‌سوزی در یک کارگاه دوزندگی واقع در شهر داکا که حداقل هفت کشته بر جای گذاشت.

پس از آن حادثه هزاران نفر از کارگران این کشور با بستن خیابان های پایتخت دست به اعتراضات گسترده زدند و خواهان مشخص شدن علت وقوع این حادثه شدند.

کارگرانی که در این اعتصاب گسترده شرکت کرده بودند تاکید کردند که از این انفجار به ستوه آمده اند و نگران مرگ خود و همکارانش در سایر کارخانه های نساجی هستند. آنه همچنین از دوبت این کشور خواسته بودند تا با پذیرفتن مرگ افراد کشته شده در این حادثه به خانواده های آنها تصلی دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز