خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی پرستاران مطرح کرد؛

سرکوب مطالبات صنفی جامعه پرستاری با اجرای طرح‌های ضربتی

asdasd
کد خبر : ۴۰۷۶۳۲

یک فعال صنفی پرستاران معتقد است در دستور کار قرار گرفتن طرح‌های ضربتی از جمله جذب کاردان بدون کنکور با هدف سرکوب مطالبات برحق جامعه پیراپزشکی انجام می‌شود.

«حسین علی نسایی»، عضو شورای عالی نظام پرستاری در گفتگو با ایلنا با اشاره به طرح جذب کاردان بدون کنکور در بسیاری از رشته‌های پرستاری و پیراپزشکی گفت: در شرایطی که بسیاری از همکاران ما در بسیاری از رشته‌ها از جمله بهداشت با وجود داشتن مدرک کارشناسی بیکار هستند، در دستور کار قرار دادن این طرح ها چشم انداز روشنی نخواهد داشت.

علی نسایی با بیان این که هدف از اجرای طرح‌های این چنینی تضعیف جامعه پرستاری و پیراپزشکی است گفت: وزارت بهداشت، یک ساختار پزشک سالار دارد و در این ساختار، بدون مشارکت پرستاران طرح هایی تدوین و اجرا می‌شود که به ضرر جامعه پرستاری است و طبیعی است که هدف از اجرای این طرح‌ها سرکوب گذاشتن بر مطالبات برحق پرستاران و پیراپزشکان است.

این فعال صنفی پرستاران با بیان این که توجیه مقامات وزارت بهداشت برای اجرای این طرح‌های خرق‌الساعه، کمبود نیرو علی الخصوص در مناطق محروم است افزود: برای حل مشکل کمبود نیرو می توانند فراخوان بدهند و از میان نیروهای فارغ التحصیل بیکار، نیرو جذب کنند.

علی نسایی از افزایش ظرفیت‌های بومی در مناطق محروم به عنوان راهکاری دیگر نام برد و گفت: ظرفیت دانشگاهها در مناطق محروم بایستی به داوطلبان بومی اختصاص داده شود و پس از فارغ التحصیلی نیز این نیروهای بومی هستند که باید در اولویت جذب قرار داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز