خبرگزاری کار ایران

انتظار 85 کارگر قند ورامین برای بازنشستگی پیش از موعد

asdasd
کد خبر : ۴۰۶۵۸۰

پس از گذشت شش ماه از اعلام توقف فعالیت کارخانه «قند ورامین» در استان تهران هنوز وضعیت 85کارگر رسمی بیکار شده این واحد صنعتی نامعلوم است.

منابع کارگری در این واحد تولیدی با اعلام این خبر به ایلنا می‌گویند با توقف فعالیت تولیدی این کارخانه از 15 اسفند ماه سال گذشته (94) تاکنون، حدود 85کارگر رسمی آن در بلاتکلیفی به‌سر می‌برند و در عین حال همه آنها هنوز بابت سه ماه مزایای مزدی معوقه و پنج ماه حق  بیمه طلبکارند.

به گفته این کارگران وضعیت پیش آمده درحالی است که پیش‌تر و در زمان فعالیت کارخانه «قند ورامین» تعداد کارگران  این واحد تولیدی به حدود 285 نفر می‌رسید  که از این تعداد حدود 220 نفر از آنها  که بصورت قرار دادی فعالیت داشتند در فروردین ماه سال جاری به دلیل عدم نیاز اخراج شده اند.

در این زمینه گفته می‌شود که از مجموع 130کارگر رسمی کارخانه حدود 40 نفر توانستند با استفاده از مزایای قانون مشاغل سخت وزیان آور بازنشسته شوند اما وضعیت بازنشستگی مابقی کارگران رسمی کارخانه (بجز حدود 15 نفر که سوابق بیمه ای آنها کامل نیست )مشخص نیست وکارفرما از پرداخت سهم 4 درصدی خود به تامین اجتماعی خوداری می کند.

به نقل از این کارگران گفته می‌شود  جدا از وضعیت پیش آمده هرکدام از همکارانشان به‌صورت میانگین حدود سه ماه مزد معوقه از کارفرماطلب کارند و حق بیمه آنها نیز از فروردین ماه سال جاری به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

کارگران رسمی قند ورامین در بخش پایانی می‌گویند، ثبت نشدن دست کم 5 ماه از حق بیمه کارگران در پرونده سوابق بیمه ای آنان در تامین اجتماعی خسارت های غیر قابل جبرانی در زمینه بازنشستگی آنان بوجود اورده است.

به ادعای آنان با این حال با گذشت حدود شش ماه از تعطیلی کارخانه هنوز اقدام مشخصی در خصوص پرداخت معوقات مزدی و روشن شدن وضعیت استخدامی  وبازنشستگی کارگران شاغل در آن صورت نگرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز